Klimaatverandering: H2O uitstoot neemt toe
PieterW
2018-07-08 07:24:27 UTC
2018-07-08 07:27:09 UTC

2018-07-08 07:51:00 UTC
Waar komen al die motten vandaan?
Klimaatverandering!?
Jos Bergervoet
2018-07-09 16:07:19 UTC
Post by Goeie grutten!
Post by PieterW
Dinsdag motregen
Waar komen al die motten vandaan?
Die komen uit de lucht vallen (daarom noem je het ook regen, snap je?)
Jos
R.Phillips
2018-07-08 09:28:08 UTC
Post by PieterW
Dinsdag motregen
--
Vernuft is een sublimatie van domheid©
Gelukkig. Het gras begon al met protestborden voor het Malieveld

en de plantjes dreigen met emigratie.

PieterW
2018-07-08 11:15:27 UTC
Post by R.Phillips
Post by PieterW
Dinsdag motregen
--
Vernuft is een sublimatie van domheid©
Gelukkig. Het gras begon al met protestborden voor het Malieveld
http://www.stickersnodig.nl/3411-thickbox_default/-niet-op-het-gras-lopen-bordjes-groen.jpg
het gras is hier nog zo groen als gras. Niet beregend, tijdig gestopt
met maaien.
http://www.dalen-hofman.eu/wp-content/uploads/2012/03/PICT1325.jpg
Vernuft is een sublimatie van domheid©
O. Udeman
2018-07-08 09:37:38 UTC
Post by PieterW
Dinsdag motregen
O nee toch? Vreselijk, Nederland verzuipt. Of was het nou verdroogt? Ik
kan dat nooit uit elkaar houden.. :-)
PieterW
2018-07-08 11:16:02 UTC
Post by PieterW
Dinsdag motregen
O nee toch? Vreselijk, Nederland verzuipt. Of was het nou verdroogt? Ik kan
dat nooit uit elkaar houden.. :-)
Allebei
Vernuft is een sublimatie van domheid©
O. Udeman
2018-07-08 11:41:54 UTC
Post by PieterW
Post by O. Udeman
Post by PieterW
Dinsdag motregen
O nee toch? Vreselijk, Nederland verzuipt. Of was het nou verdroogt?
Ik kan dat nooit uit elkaar houden.. :-)
Allebei
Ik kon ook al niet begrijpen waarom, als ozon slecht voor je is
(inademen af te raden) er ooit zorgen waren om een gat in de ozonlaag.
Gelukkig ver weg en alleen boven de zuidpool, dus veel effect kan het op
de aarde niet hebben gehad. Om duistere reden wordt dit gat nooit meer
genoemd.

En dan hadden we nog "das grosse Waldsterben". Nooit begrepen wat er gek
aan was dat bomen dood gingen, alles wat leeft gaat nou eenmaal ook een
keer dood. Geen idee waarom we daar niks meer over horen.

Dan hadden we ooit ook nog de verzuring. Dat was heel erg, begreep ik
ooit. Niet waarom het erg was, er scheen water aan dood te gaan of zo
iets. Ook daar horen we niets meer van.

En nu zitten we dan met CO2. Ook daarvan snap ik niet wat er slecht aan
is, maar de opwinding is op een hoogtepunt, dus logische vragen, laat
staan antwoorden, worden niet op prijs gesteld.
joh
Dat moge duidelijk zijn.
Nobody
1 woord: broeikaseffect.
O. Udeman
Geen leven mogelijk zonder.
het varken uit Stettin
2018-07-08 18:09:04 UTC
Post by O. Udeman
Post by Nobody
Post by O. Udeman
Post by PieterW
Post by O. Udeman
Post by PieterW
[...]
Geen leven mogelijk zonder water. Je moet alleen niet op de Titanic
zitten -)
Jos Bergervoet
2018-07-09 16:12:10 UTC
Post by het varken uit Stettin
Post by O. Udeman
Post by Nobody
Post by O. Udeman
[...]
En het einde van de vroegere hongersnoden in de Sahel-zone. (Dat
is heel ongunstig voor Artsen Zonder Grenzen!)
Post by O. Udeman
Geen leven mogelijk zonder.
Geen leven mogelijk zonder water. Je moet alleen niet op de Titanic
zitten -)
Dat viel enorm mee! Het percentage slachtoffers was veel lager dan wat
de evolutie in de natuur als gebruikelijke waarde hanteert.
Jos
R.Phillips
2018-07-08 17:20:33 UTC
Post by O. Udeman
Post by PieterW
Post by O. Udeman
Post by PieterW
[...]
Mensen ademen niet meer in de onderste lagen van de stratosfeer op 25 km
hoogte.
Post by O. Udeman
Gelukkig ver weg en alleen boven de zuidpool, dus veel effect kan het op
de aarde niet hebben gehad. Om duistere reden wordt dit gat nooit meer
genoemd.
Vraag maar aan de Australiers waarom ze zo makkelijk huidkanker krijgen
Post by O. Udeman
En dan hadden we nog "das grosse Waldsterben". Nooit begrepen wat er gek
aan was dat bomen dood gingen, alles wat leeft gaat nou eenmaal ook een
keer dood. Geen idee waarom we daar niks meer over horen.
Omdat ze gestopt zijn met bossen te verzuren die geld op moesten brengen. Gewoon gestorven bomen zijn alleen geschikt voor de openhaard.
https://www.helles-koepfchen.de/artikel/2893.html
Post by O. Udeman
Dan hadden we ooit ook nog de verzuring. Dat was heel erg, begreep ik
ooit. Niet waarom het erg was, er scheen water aan dood te gaan of zo
iets. Ook daar horen we niets meer van.
Dat kun je ook niet weten. Ik ga hier ook geen colleges bodemkunde, bemestingsleer, plantfysiologie en ecologie geven.
Tipje van de sluier. Het was ook nog eens verdroging.
Post by O. Udeman
En nu zitten we dan met CO2. Ook daarvan snap ik niet wat er slecht aan
is, maar de opwinding is op een hoogtepunt, dus logische vragen, laat
staan antwoorden, worden niet op prijs gesteld.
CO2 wordt omgezet in organische stof van planten met hulp van licht
chlorofyl en bodemzouten. Te weinig chlorofyl op de wereld? Dan verandert
er nogal wat. Teveel CO2 ? Dan gaat het kaarsje uit.

Voor de slimpies:

Peter Steenkamp
2018-07-09 18:00:26 UTC
Post by R.Phillips
http://youtu.be/iPlehdCBK_A
Echte slimme mensen zetten forse kanttekeningen bij dat verhaal.