Mijn volgende Smartphone wordt een Huawei
Add Reply
het varken uit Stettin
2018-12-06 12:22:37 UTC
Als er geen onverwachte onthullingen komen wordt mijn volgende
Smartphone een Huawei...
BugHunter
2018-12-06 13:13:18 UTC
Post by het varken uit Stettin
Als er geen onverwachte onthullingen komen wordt mijn volgende
Smartphone een Huawei...
Mijn idee. Heel wat goedkoper dan een Samsung en
nog double sim ook. Nooit meer met 2 telefoons op
pad.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
KPGH
2018-12-06 14:00:29 UTC
Post by BugHunter
[...]
Double sim hebben inmiddels de meeste mid-range modellen?

Zit sedert enige dagen te kloten met een moto G6. Naast 2 sims o.a. in
de euro versie ook een nfc chip -- was een selectiecriterium. Autofocus
en HDR doet het kennelijk ook zeer aardig voor een mid-range. Vinger
identificatie en QR recognition werken zo te zien redelijk. Zo te zien
geen off-line text recognition.

Ergerlijk is een beetje dat ie out-te-box bij het aanzetten telkens met
een wel zeer enthousiaste damesstem in een oosters accent werd gemeld
'hello moto'. Maar dat bleek na enig zoeken uit te zetten. De lichtshow
tijdens de boot-cycle helaas niet. :-)
het varken uit Stettin
Wie is Moto...?
Cees Camphuis
Motorola, zie ik, wel heel goedkoop zo te zien.
BugHunter
2018-12-06 14:51:08 UTC
Post by KPGH
Post by BugHunter
[...]
Klinkt goed. Wat kostte die? Ik heb hier nog een
Samsung Galaxy S5 en die geeft bij het aan en uit
zetten reclame voor T-Mobile met een riedeltje en
die is niet weg te krijgen, ook niet door fabrieks
instellingen. Wel belangrijk is het dat bij 2 SIMs
1 de plaats van de micro-SD kaart kan innemen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
het varken uit Stettin
Die dingen kun je toch heel eenvoudig rooten?
BugHunter
2018-12-06 17:41:41 UTC
Post by BugHunter
[...]
Ja, dat heb ik ook een keer gedaan maar ik doe te
weinig met die dingen om er voordeel van te hebben
eigenlijk is het enige wat ik ermee doe WhatsApp.
Voor telefoongesprekken heb ik een dumbphone. Die
past wat makkelijker in m'n zak. Heeft ook dualSIM
en kostte eenn tientje.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
KPGH
2018-12-06 18:06:31 UTC
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
[...]
Heb ongeveer 185 voor betaald, maar het kan wellicht iets goedkoper. Je
kan er dus minstens kennelijk 5 keer op gaan zitten, en dan is het nog
steeds goedkoper dan 1 high-end apple.

https://www.tomsguide.com/us/moto-g6,review-5455.html

De euro versie heeft dus wel nfc. En als men een echt goede compacte
camera wil, dan is het wellicht handiger die apart te kopen. Voor leuke
ad-hoc kiekjes, zoals verkeersongevallen of mensen die voor treinen
springen, is er zelfs een speciale gesture zodat ie meteen in
camera-modus gaat. En voor 'Flaunting your wealth' werkt een rolex +
porche vermoedelijk veel beter dan een zo'n overprijsde phone waarvan
het grootste gedeelte vna het budget aan ad-man en Chinese
slavendrijvers werd uitgegeven.... :-)
BugHunter
2018-12-06 18:11:03 UTC
Post by KPGH
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
[...]
Ja, dat is zeer aantrekkelijk. Je zou toch zeggen
dat bedrijven Als Samsung en Apple wel moeten gaan
zakkenn met hun prijzen.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
KPGH
2018-12-06 22:42:24 UTC
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
[...]
Weet niet hoe die gsm premium-markt werkt. Stel me echter viir dat
Samsung erop inbrak door (in technisch opzicht) (meer) te doen
wat ad-men achter apple als 'aspirational brand' beweerde dat deze
deed. Die kennelijk enorme marges moeten toch ergens vandaan komen.

Koop gsm's overigens alleen simlockvrij. Er zit meestal al genoeg
bloadware van fabrikanten e.d, op, en rooting kan achteraf wellicht
minder handig blijken als er iets mis mocht gaan met bijvoorbeeld
financiële software. Bijvoorbeeld N26 (duitse fintech) linkt een account
naar ik begrijp aan een specifieke phone. Dus als die geroot is en het
saldo verdwijnt, dan kan men de rekening wellicht het beste meteen
helmaal vergeten. :-)
BugHunter
2018-12-07 12:16:22 UTC
Post by KPGH
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
Post by KPGH
Post by BugHunter
[...]
Oh, da's lelijk. Maar ik werk nu niet meer met
geroote telefoons, en ook mijn bankzaken doe ik er
niet mee. Ik koop nooit gesimlockte telefoons.
Ik heb hier de keuze tussen smartphone en PC, dan
is de keuze snel gemaakt. En de smartphone neem ik
alleen mee als het echt nodig is. Voor het bellen
heb ik een dumbphone, past goed in je zak.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
R.Phillips
2018-12-06 14:54:35 UTC
Post by het varken uit Stettin
Als er geen onverwachte onthullingen komen wordt mijn volgende
Smartphone een Huawei...
Chinese chipset.
https://www.cbc.ca/news/politics/canada-huawei-arrest-cfo-1.4934269
https://www.vpnmentor.com/blog/understanding-five-eyes-concept/

Misschien is het slimmer om af te wachten wie de chipset levert.
Qualcom is VS, kirin 980 is chinees, Necuno is van NXP nederland [linux] en exynos 9820 is Zuidkoreaans.

En dan is er de zwitserse Punkt zonder toeters en bellen maar vrij veilig
op Blackberry servers.

Manok62
2018-12-06 18:44:05 UTC
Zou ik niet doen.
Den Oude
2018-12-07 01:10:55 UTC
Post by het varken uit Stettin
Als er geen onverwachte onthullingen komen wordt mijn volgende
Smartphone een Huawei...
<Q>
https://www.techpulse.be/review/229123/review-huawei-mate-20-pro-een-week-vol-innovatief-gebruiksgemak/

Den Oude
--
“ Den Oude “

https://tinyurl.com/y9pnrnzu
R.Phillips
2018-12-07 09:48:51 UTC
Post by Den Oude
[...]
Het gaat om de chipset, achterdeuren en Software. Daarom liefst twee toestellen.
Een primitieve waar ik mee bel en tether. Een veilige waarmee ik communiceer
en helemaal uit kan zetten.

Den Oude
2018-12-07 10:09:32 UTC
Post by R.Phillips
Post by Den Oude
[...]
Bij mij mobiel "beveiliging vodafoon ziggo", wat heeft een chipset met
veiligheid te maken, android enkele apps, whatsapp, NS, HTM, ING en
stratenplan verder niets van die andere rommel.

Den Oude
“ Den Oude “
Cees Camphuis
2018-12-07 10:29:55 UTC
Post by Den Oude
Post by R.Phillips
Post by Den Oude
[...]
Haha, al die groepsgenoten die zoveel geven om beveiliging terwijl ze
niets te verbergen hebben of zelfs hun personalia hier uitventen!
R.Phillips
2018-12-07 12:37:33 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by Den Oude
Post by R.Phillips
Post by Den Oude
[...]
Er is geen verificatie mogelijk tenzij A3 en google meewerkt.

het varken uit Stettin
2018-12-07 16:19:39 UTC
Post by R.Phillips
Post by Cees Camphuis
Post by Den Oude
Post by R.Phillips
Post by Den Oude
[...]
https://www.bbc.com/news/business-46480457

Facebook could become a threat to democracy without tougher regulation,
the former head of intelligence agency GCHQ has said.

...Mr Hannigan said: "My worry is there is a sort of hysteria growing at
the moment about Chinese technology in general, and Huawei in
particular, which is driven by all sorts of things but not by
understanding the technology or the possible threat. And we do need a
calmer and more dispassionate approach here."

He said no "malicious backdoors" had been found in Huawei's systems,
although there were concerns about the firm's approach to cyber security
and engineering.

"We all know what that leads to but that is incompetence not malice," he
said.

He added: "The idea... that we can cut ourselves off from all Chinese
technology in the future, which is not just going to be the cheapest -
which it has been in the past - but in many areas the best, is frankly
crazy."

KPGH
2018-12-07 11:01:55 UTC
Post by R.Phillips
Post by Den Oude
[...]
De enige wijze om een gsm echt uit te zetten, is voor zover mij bekend
de batterij eruit te halen. Smartphones zijn over het algemeen verlijmd
zoals vwlwn uitvonder bij een poging de batterij te vervangen, dus de
enige snelle manier om die 'uit te zetten' is vermoedelijk ze plat te
slaan.

En dannog kan men zich wellicht beter snel uit de voeten maken vanwege
het risico dat er iets in de rest als transponder blijft functioneren. :-)

https://www.computerworld.com/article/2475921/data-privacy/whistleblower--nsa-targets-sim-cards-for-drone-strikes---death-by-unreliable-metadata-.html