VARA ontsloeg mij wegens vriendschap met Pim Fortuyn"
Add Reply
Hein 2018
2018-12-06 11:31:13 UTC

Pim Fortuyn, wie kent 'm niet? Pim Fortuyn Pim Fortuyn en natuurlijk Mat
Herbenpiet!

Henk Westbroek mocht van de VARA geen vriendjes zijn met Pim Fortuyn -
van de VARA mag je alleen vriendjes zijn met een aanrander in witte
onderbroek. Maar Wokey Westbroek vond Pim Fortuyn best wel een aimabele
vent. De op een na beste premier die Nederland nooit gehad heeft (Hans
Wiegel) was echter fout en Westbroek derhalve een collaborateur. Die
termen kent de VARA overigens goed, maar dat is weer een ander verhaal.
Westbroek: "Ik heb Fortuyn nooit veroordeeld en dat kon niet bij de
VARA. Ik moest ook allemaal brieven schrijven en persconferenties moeten
geven, waarin ik afstand nam van Pim Fortuyn. Ik vond het echter een
leuke en intelligente man. Ik was met de helft wat hij zei niet eens en
met de andere helft wel, maar ik ben het nooit met iedereen overal mee
eens geweest. Ik vond die man wel verfrissend. En dat was natuurlijk bij
de VARA een doodzonde. Men heeft heel bewust dat gebruikt, ze wilden
gewoon van me af."

Dan maar Pim Fortuyn afgemaakt, zo dachten ze bij de VARA, ze hadden 'm
via trekpopseniele Marcel van Dam toch al tot 'buitengewoon
minderwaardig mens' verklaard. En zo geschiedde en toen leefde iedereen
nog lang en gelukkig, zoals VARA-coryfee Francisco van Jole die later
meisjes ging aanranden wat allemaal niet zo erg was. Eigenlijk leefde
alleen Pim Fortuyn niet lang en gelukkig, want hij bloedde leeg met een
kogel in zijn kop.

https://www.geenstijl.nl/5145175/dit-land-is-de-vara-zat-cest-ca/#comments
R.Phillips
2018-12-06 11:49:27 UTC
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
Larmoyant 16 jaar oud verhaal.
Westbroek moest weg wegens belangenverstrengeling die hij over zichzelf afriep.

https://www.nrc.nl/nieuws/2002/03/27/vara-schorst-diskjockey-westbroek-7583164-a1287308

Hein 2018
2018-12-06 11:50:15 UTC
Post by R.Phillips
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
u begeeft zich weer op glad ijs. wees voorzichtig opoe
R.Phillips
2018-12-06 12:16:36 UTC
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
Van een LPF site krijg je nooit wat je van de NRC uit die tijd mag verwachten.

Hein 2018
2018-12-06 12:17:34 UTC
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
ik heb geen krant nodig om tot een oordeel te komen
R.Phillips
2018-12-06 12:25:16 UTC
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
Van 16 jaar geleden weet je ook niet waar je vandaag was. Daarom is het
netjes om relevante bronnen te bekijken uit die tijd na te gaan zodat
je vandaag niet wordt bedonderd. Denk aan Henk was indertijd ook al onnozel.

Hein 2018
2018-12-06 12:35:37 UTC
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
http://youtu.be/DbUCu5wIY5s
het is een interview met henk waarin hij eea uiteenzet over de vara. een
vereniging die proleten als van dam in dienst hebben deugt niet en dient
te vuur en te zwaard besstreden te worden en daar was mijn held pim goed in
R.Phillips
2018-12-06 15:13:35 UTC
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
Post by R.Phillips
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
Het lijkt meer het metoo huilie seizoen van de media met Freriks die
aftrapte. Henk werkte er in een vaste baan en ontslaan kostte toen veel
meer dan nu. En dan is de Vara nu een vreselijk stel omdat ze 16 jaar geleden
niet overweg wilden met iemand met een belangenverstrengeling?
En nu zit de VPRO vol huichelaars. Wie volgt: De druiven zijn niet zuur genoeg.

Edmund
2018-12-06 15:46:10 UTC
Post by Hein 2018
http://youtu.be/tMxS_xSKujU
[...]
Ik meen me toch te herinneren dat Westbroek nogal kritiek had op
onze Pim, moest Pim daarom niet leefbaar-nogwat verlaten omdat ie
de waarheid sprak?

Edmund