Nieuw scrabblewoord
Hieke
2006-11-04 14:07:32 UTC
Ik ben geen fan van die kwal, maar deze passage uit z'n wekelijkse column
vond ik wel leuk.

*

Prachtig scrabblewoord. Babybottenbreker. Tot een maand geleden bestond het
woord niet. Ik combineer deze nieuwe hobby met mijn tournee. Eerst zat ik
nog te schrijven in Amsterdam en bezocht stiekem het VU-ziekenhuis en het
AMC. De sensatie is de knak, het huilen en dan zorgen dat je ongezien
wegkomt. Gisteren had ik veel succes in Tilburg en komende week moeten de
ziekenhuizen van Hoofddorp, Weert en Veldhoven goed op hun zuigelingen
letten. Leuk voor de campagneleiders van de politieke partijen. De
lijsttrekker op de foto met een gebroken baby! Zit wel een voorpaginaatje
in.
el misti
Het scrabblebord telt 15 bij 15 vakjes.
Hieke
2006-11-04 14:27:06 UTC
Ook in de Duitse uitvoering?
el misti
2006-11-04 14:28:21 UTC
ongetwijfeld.
Hieke
2006-11-04 14:48:39 UTC
Post by el misti
ongetwijfeld.
Dat kan je dus vele Duitse woorden niet in Scrabble toepassen?
el misti
2006-11-04 16:08:25 UTC
Post by Hieke
Post by el misti
ongetwijfeld.
Dat kan je dus vele Duitse woorden niet in Scrabble toepassen?
Dat denk ik dan niet.
Ik heb nooit een Duits scrabblespel gezien, misschien dat er aparte blokjes met ü, ä en ö
zijn, evenals de Ringel-s, dat weet ik zo niet. Van Franse en Engelse spellen weet ik dat
alleen de letteraantallen, en puntenwaardering, verschillend zijn aan de Nederlandse
variant. De q en de u komen in de Franse en Engelse meer voor, bijvoorbeeld, maar zijn
minder waard.
alsUblieft van Koelman
2006-11-04 14:28:04 UTC
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Telt het niet als je het diagonaal plaatst.?
trouwens die babybottenbreker,
die wil ik wel even heropvoeden..
el misti
2006-11-04 14:29:23 UTC
Post by alsUblieft van Koelman
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Van hoek naar hoek diagonaal is dus ook maar 15 vakjes...
Last van moederlijke gevoelens?
alsUblieft van Koelman
2006-11-04 14:35:27 UTC
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Shit, je hebt alweer eens gelijk..
Post by el misti
Post by alsUblieft van Koelman
trouwens die babybottenbreker,
die wil ik wel even heropvoeden..
Last van moederlijke gevoelens?
LoL
Niet echt, maar zo'n lijer moet even op zn amerikaans aangepakt
worden.
Alain
2006-11-06 21:07:56 UTC
Post by el misti
Post by Hieke
Prachtig scrabblewoord. Babybottenbreker.
Het scrabblebord telt 15 bij 15 vakjes.
Telt het niet als je het diagonaal plaatst.?
trouwens die babybottenbreker,
die wil ik wel even heropvoeden..
Tsja, het is maar hoe je het bekijkt. Diagonaal wordt een woord er wel
wortel-twee keer zo lang van, maar het maximum aantal letters blijft
helaas hetzelfde...
Sirob
2006-11-04 14:43:52 UTC
Post by Hieke
Ik ben geen fan van die kwal, maar deze passage uit z'n wekelijkse column
vond ik wel leuk.
Wiens wekelijkse column en in welk blad?
Leer eens gewoon standaardmatig de bron te vermelden.

Sirob
Hieke
2006-11-04 14:50:46 UTC
Post by Sirob
Wiens wekelijkse column en in welk blad?
Dikke Youp in NRC-Handelsblad.
Dat maak ik zelf uit.
Joop
2006-11-04 15:00:59 UTC
Post by Hieke
Post by Sirob
Leer eens gewoon standaardmatig de bron te vermelden.
Dat maak ik zelf uit.
Nope. Hoe moeten anderen dan weten over wie je het hebt en waar men de
bedoelde passage kan vinden? Duidelijk communiceren voorkomt verkeerde
aannames en interpretaties. Niet iedereen heeft die kwaliteit, maar je
mag er wel wat moeite voor doen om dat na te streven.
Joop
Sirob

Sirob
Henduro
2006-11-04 15:47:19 UTC
Post by Sirob
Leer eens gewoon standaardmatig de bron te vermelden.
Dat maak ik zelf uit.
Waarom nu toch weer die hakken in het zand?
Gewoon bronvermelding doen, kleine moeite veel plezier!

Bovendien, de pagina heb je toch voor je?
http://www.nrc.nl/columns/youp_vt_hek/article532517.ece
--
Henk
http://www.groenerekenkamer.nl/grk/
http://www.platteland-in-perspectief.nl/
Schnappi das kleine Krokodil
2006-11-05 13:48:40 UTC
Post by Sirob
Leer eens gewoon standaardmatig de bron te vermelden.
Dat doet hij/zij niet.
Bronvermelding hoort bij de standaard hufterigheid van Hieke/Peter
Stuyvesant/Harro.
Z.O.Z.
Zeg dat maar een paar keer snel achter elkaar.
el misti
Vrij gemakkelijk toch?
Z.O.Z.
Tja kan je makkelijk zeggen, niemand die het controleert.
el misti
Ja, en jij schijnbaar niet.
Z.O.Z.
2006-11-05 13:11:28 UTC
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
"Schijnbaar" is het woord.
waar leid je dat van af?
el misti
2006-11-05 13:27:54 UTC
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Van 'schijnen'. Dat betekent dat het zo lijkt, maar niet zeker is. Met jouw opmerking:
"Zeg dat maar een paar keer snel achter elkaar.", lijk jij te willen aangeven dat het voor
jou niet makkelijk is. Omdat ik dat niet zeker wist plaatste ik een vraag.

Zo moeilijk is dat toch allemaal niet?
Z.O.Z.
2006-11-05 13:39:41 UTC
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Nee maar dat je de nadruk op schinbaar legt en dat uit gaat leggen
doet mij were vermoeden dat je het er wel moeilijk mee hebt.
el misti
2006-11-05 13:43:02 UTC
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Van jou is de zin: "Schijnbaar" is het woord.", afkomstig. Jij bent dus degene die nadruk
op het woord 'schijnbaar' legt.
dolphin
2006-11-08 14:24:00 UTC
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Z.O.Z.
Post by el misti
Post by Hieke
[...]
Van 'schijnen'. Dat betesttekent dat het zo lijkt, maar niet zeker is. Met