volgende boot met 937 negers opweg naar italie
Hein 2018
2018-06-12 15:36:49 UTC
Terwijl de Aquarius koers lijkt te zetten naar Spanje, is een volgend
schip vol migranten op weg naar Italië. Het gaat om een schip van de
Italiaanse kustwacht, dat bij zeven reddingsoperaties voor de Libische
kust in totaal 937 migranten aan boord heeft genomen. Het schip wordt
morgen op Sicilië verwacht.

Het is de vraag wat de Italiaanse regering daarmee gaat doen. Een
verschil is dat het hier gaat om een schip van de Italiaanse kustwacht,
terwijl de Aquarius van particuliere hulporganisaties is. De Italiaanse
minister van Binnenlandse Zaken, Matteo Salvini, heeft zich er nog niet
over uitgelaten.

Salvini is trots op zijn weigering om de Aquarius toe te laten. "We
hebben de afgelopen jaren 650.000 migranten opgevangen, die allemaal
langs Malta zijn gereisd, ook een EU-land. En de regering daar zegt:
'Ciao, ciao, ga maar naar Italië.' Ik ben blij dat ik een kleine, eerste
stap heb kunnen zetten."
Cees Camphuis
Apeldoorn heeft al aangeboden er 150 op te nemen ivm ruimte.
Hein 2018
2018-06-12 15:58:42 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
[...]
no way mate. er komen er al 600 binnenkort hier naar toe.ze komen in
een ggz instelling dus dat scheelt weer in de dokterskosten
Manok62
2018-06-12 17:30:18 UTC
Post by Hein 2018
[...]
Torpedo lijkt me de beste tweede stap.