Boris weg
joh
2018-07-09 14:02:51 UTC
2018-07-09 14:05:28 UTC
2018-07-09 14:09:12 UTC
2018-07-09 14:11:19 UTC
2018-07-09 15:15:57 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by joh
Post by Hein 2018
Post by joh
https://www.theguardian.com/politics/2018/jul/09/boris-johnson-resigns-as-foreign-secretary-brexit
is dat goed of slecht
Onvermijdelijk
Hoe lang gaat May dit volhouden?
Er komt wel een nieuwe. Davis is weg Raab kwam erin.
https://www.bbc.com/news/uk-politics-44763998

Er was vanmiddag een conferentie van EU ministers van buitenlandse zaken
waar gastheer Boris Kemal niet verscheen. Dat was vanwege zijn aftreden.

Cees Camphuis
Pijnlijk idd.
Cees Camphuis
2018-07-09 14:08:29 UTC
Post by joh
https://www.theguardian.com/politics/2018/jul/09/boris-johnson-resigns-as-foreign-secretary-brexit
Het regeringsstandpunt inzake Brexit, nl. zorgen voor een goede
voorbereiding op de hardst mogelijke vorm van Brexit is tot nu toe
volledig juist gebleken.
O. Udeman
Wat is daar 'juist' aan en waarom?
Cees Camphuis
Weet je dat echt niet?
Hein 2018
2018-07-09 14:43:58 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
niet dom doen heer c.otto vraagt wat en verwacht, net zoals hein, een
terzake doend antwoord. je kan het cees
Cees Camphuis
2018-07-09 14:58:05 UTC
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Jullie kunnen niet bedenken dat je voorbereiden op een worst case
scenario goed is voor Nederland en noemen mij dan dom?
Hein 2018
2018-07-09 15:40:08 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
no sweat mate, england will survive.sofar they won two world wars and
one world cup.
O. Udeman
2018-07-09 16:36:40 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Graag antwoord op mijn vraag, ik ga niet zitten gissen naar wat jij
bedoelt.
Hein 2018
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2279291/johnson-streeft-nu-ultieme-doel-na
Cees Camphuis
2018-07-09 17:16:16 UTC
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Niet zo'n toon, O. Als je er blijk van geeft van een bepaald onderwerp
totaal geen idee te hebben is het een beetje dom om, volkomen ten
onrechte, zo hoog van de toren te blazen.

Maar om jullie een plezier te doen wil ik best even uitleggen waarom het
volgens mij een zeer wijs besluit was van de Nederlandse regering om uit
te gaan van het slechtst mogelijke scenario inzake Brexit. Nadat May
artikel 50 had getriggerd dachten velen dat er wel snel een goeie deal
in de maak zou zijn omdat anders zowel de EU als het VK zichzelf
vreselijk in de voet zouden schieten. In december 2017 werd duidelijk
dat het VK niet in staat was met een eenduidig standpunt te komen. Dit
voornamelijk door de tegenstellingen binnen de Conservatieve partij. Ook
Labour is diep verdeeld over deze kwestie van de Brexit. In februari
2018 heeft het kabinet derhalve besloten om uit te gaan van het scenario
van een harde Brexit, handel vindt dan plaats op de voorwaarden zoals
vastgesteld binnen de WTO. Dit betekent douaneprocedures, heffingen en
certificaten. Slecht voor iedereen: handel, overheid en consumenten.
Maar goed, de interne Britse strubbelingen gaven, en geven tot op de dag
van vandaag, voldoende aanleiding om de hiervoor genoemde keus te
rechtvaardigen. In de praktijk betekent dit dus dat er honderden
ambtenaren voor douane en andere departementen moeten bijkomen om de
handelsstromen aan de noodzakelijke controles te onderwerpen en aan de
Europese en nationale verplichtingen te voldoen. Dit valt echter niet in
zes weken te regelen, vandaar dat ik de keus van de regering om daar
tenminste een jaar van tevoren mee te beginnen volkomen te
rechtvaardigen vind. Kijk, honderden extra ambtenaren en tientallen
miljoenen euro’s aan extra kosten vind ik natuurlijk niet prettig maar
in dit geval onoverkomelijk.
Maar mocht je er anders over denken, laat maar eens horen.
O. Udeman
2018-07-09 19:55:23 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Het onderwerp van deze draad gaat over de regeringscrisis die er in GB
is ontstaan door het opstappen van twee ministers die het met de premier
niet eens zijn over de hardheid van brexit.
Ik nam dus aan dat jij met regeringstandpunt over de hardst mogelijke
vorm van brexit doelde op het standpunt van de May regering. Uit jouw
reactie begreep ik dat je het met de harde lijn van May eens bent en
mijn vraag was waarom.
Nu blijkt dat je het over de Nederlandse regering had. Prima, maar had
dat er even bij gezegd dan was dit misverstand voorkomen.
Cees Camphuis
2018-07-10 04:12:13 UTC
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by Hein 2018
Post by Cees Camphuis
Post by O. Udeman
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Ik zie de verwarring.
Echter van een harde lijn van May is geen sprake en Nederland is veel
verder met de voorbereidingen dan het VK.
R.Phillips
2018-07-10 07:14:45 UTC
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Dat zijn de Conservatieve parlementsleden niet met je eens. Europa
moet ermee akkoord kunnen gaan anders is er alsnog no-deal en harde
brexit. Wat dat inhoudt is weglopen van grote bedrijven en problemen
op de arbeidsmarkt. Daarmee een gat in de seizoensarbeid en bijvoorbeeld
weglopen van recent afgestudeerde artsen en verpleegkundigen wat nu al
aan de gang is. [De helft van de pas afgestudeerde artsen emigreert momenteel
en het is ietsje minder bij verpleegkundigen.]

het varken uit Stettin

Kunnen ze fijn de EU de schuld van alles geven...
R.Phillips
2018-07-10 08:24:27 UTC
Post by het varken uit Stettin
Post by R.Phillips
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
De schuld geven! Daar hebben ze straks zelf wat aan? Het wordt al lastig
genoeg voor Hunt [nieuwe post voor de eerdere NHS minister] om zich tijdig
in te lezen in de materie van buitenlandse zaken en zo genoeg steun te
bieden aan de onderhandelingen van Raab.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jeremy_Hunt#Controversies
https://en.wikipedia.org/wiki/Dominic_Raab#Writings

Beiden lijken me heel wat geschikter als onderhandelaar omdat Barnier
geen steek opschoot.

dolf
2018-07-10 09:15:39 UTC
Post by R.Phillips
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Entirely conjectural as you are not capable wisdom thinking!

Nous: #60
Time: 19:10 hrs
Date: 2018.1.8
Torah: [#10, #10, #30]@{
@1: Sup: 10 (#10); Ego: 10 (#10),
@2: Sup: 20 (#30); Ego: 10 (#20),
@3: Sup: 50 (#80); Ego: 30 (#50),
Male: #80; Feme: #50
} // #50

Dao: Skill Rulership, Maintain One's Place
Tetra: #5 - Keeping Small
I-Ching: H15 - Modesty, Humbling

Latin: Expectatio {God who hears the generations} Alt: Lachyah {Freshness
of God} {

1. HELPS AGAINST TROUBLE, HEALS EYE DISEASES
2. IRON
3. LOCKSMITHS, KNIFE-GRINDERS ETC
4. Epima
}

Jacob {He takes by the heel, he supplants, That supplants, undermines; the
heel}; #67 BCE

Prototype: *HOMOIOS* {#337 / #395} / HETEROS {#307 / #380} / TORAH {#326 /
#430}

<http://www.grapple369.com?zen:3,row:8,col:4,nous:60&idea:{m,125}&idea:{f,120}&idea:{m,337}&idea:{f,395}&PROTOTYPE:HOMOIOS>

***@zen: 3, row: 8, col: 4, nous: 60 [Date: 2018.1.8, Time: 19:10
hrs, Super: #337 / #39 - Achieving Oneness, Root of Order; I-Ching: H28 -
Major Superiority, Excess, Great Exceeding, Preponderance of the great,
Great surpassing, Critical mass; Tetra: 76 - Aggravation, Ego: #395 / #60 -
Skill Rulership, Maintain One's Place; I-Ching: H15 - Modesty, Humbling;
Tetra: 5 - Keeping Small]

H7983@{
@1: Sup: 57 (#57); Ego: 57 (#57),
@2: Sup: 6 (#63); Ego: 30 (#87),
@3: Sup: 15 (#78); Ego: 9 (#96),
@4: Sup: 21 (#99); Ego: 6 (#102),
@5: Sup: 71 (#170); Ego: 50 (#152),
Male: #170; Feme: #152
} // #395

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #395 % #41 = #26 - Ambiguous Reversals, Virtue of Gravity; I-Ching:
H3 - Birth Throes, Initial Difficulties, Sprouting, Difficulty at the
beginning, Gathering support, Hoarding; Tetra: 3 - Mired;

THOTH MEASURE: #26 - Oh Basit, who makest thine appearance at the Shetait;
I am not the cause of weeping to any.

#VIRTUE: If it is Endeavor (no. #26), then joy, but
#TOOLS: If it is Departure (no. #66), then sorrow.
#POSITION: As to Following (no. #19), it is dragged along.
#TIME: As to Guardedness (no. #57), it is secured.
#CANON: #168

#395 as [#300, #30, #9, #6, #50] = shiltown (Aramaic) (H7983): {UMBRA: #4
as #395 % #41 = #26} 1) mastery

G1933@{
@1: Sup: 5 (#5); Ego: 5 (#5),
@2: Sup: 4 (#9); Ego: 80 (#85),
@3: Sup: 14 (#23); Ego: 10 (#95),
@4: Sup: 19 (#42); Ego: 5 (#100),
@5: Sup: 29 (#71); Ego: 10 (#110),
@6: Sup: 49 (#120); Ego: 20 (#130),
@7: Sup: 54 (#174); Ego: 5 (#135),
@8: Sup: 11 (#185); Ego: 38 (#173),
@9: Sup: 21 (#206); Ego: 10 (#183),
@10: Sup: 71 (#277); Ego: 50 (#233),
Male: #277; Feme: #233
} // #395

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #338 % #41 = #10 - Impossible Advice, What can Be Done?; I-Ching:
H30 - Cohesion, Radiance, Clinging to Brightness/Fire, The net; Tetra: 41 -
Response;

THOTH MEASURE: #10 - Oh thou who orderest the flame, who makest thine
appearance in Memphis; I am not a robber of food.

#VIRTUE: With Defectiveness (no. #10), selfishness and crookedness.
#TOOLS: With Vastness (no. #50), fairmindedness and desirelessness.
#POSITION: As to Branching Out (no. #9), it is the advance.
#TIME: As to Holding Back (no. #17), it is the retreat.
#CANON: #86

#395 as [#5, #80, #10, #5, #10, #20, #5, #200, #10, #50] = epieikes
(G1933): {UMBRA: #11 as #338 % #41 = #10} 1) seemingly, suitable; 2)
equitable, fair, mild, gentle

G3581@{
@1: Sup: 60 (#60); Ego: 60 (#60),
@2: Sup: 65 (#125); Ego: 5 (#65),
@3: Sup: 34 (#159); Ego: 50 (#115),
@4: Sup: 23 (#182); Ego: 70 (#185),
@5: Sup: 33 (#215); Ego: 10 (#195),
@6: Sup: 71 (#286); Ego: 38 (#233),
Male: #286; Feme: #233
} // #395

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #385 % #41 = #16 - Being a Guide, Returning to the Root; I-Ching:
H28 - Major Superiority, Excess, Great Exceeding, Preponderance of the
great, Critical mass; Tetra: 75 - Failure;

THOTH MEASURE: #16 - Oh thou who turnest backwards, who makest thine
appearance in Bubastis; I am not an eaves-dropper.

#VIRTUE: Contact (no. #16) means mutual compliance.
#TOOLS: Closed Mouth (no. #56) means no contact.
#POSITION: With Increase (no. #13), daily additions, but
#TIME: With Diminishment (no. #55), daily reductions.
#CANON: #140

#395 as [#60, #5, #50, #70, #10, #200] = xenos (G3581): {UMBRA: #12 as #385
% #41 = #16} 1) a foreigner, a stranger; 2) one who receives and entertains
another hospitably; 1a) alien (from a person or a thing); 1b) without the
knowledge of, without a share in; 1c) new, unheard of; 2a) with whom he
stays or lodges, a host

G3621@{
@1: Sup: 70 (#70); Ego: 70 (#70),
@2: Sup: 80 (#150); Ego: 10 (#80),
@3: Sup: 19 (#169); Ego: 20 (#100),
@4: Sup: 8 (#177); Ego: 70 (#170),
@5: Sup: 58 (#235); Ego: 50 (#220),
@6: Sup: 47 (#282); Ego: 70 (#290),
@7: Sup: 6 (#288); Ego: 40 (#330),
@8: Sup: 11 (#299); Ego: 5 (#335),
@9: Sup: 21 (#320); Ego: 10 (#345),
@10: Sup: 71 (#391); Ego: 50 (#395),
Male: #391; Feme: #395
} // #395

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #1135 % #41 = #28 - Opposites and Primitivism, Returning to
Simplicity; I-Ching: H24 - Return, The turning point; Tetra: 2 - Full
Circle;

THOTH MEASURE: #28 - Oh thou, hot of foot, who makest thy appearance at
even; I indulge not in anger.

#VIRTUE: With Change (no. #28), alterations but sharing smiles.
#TOOLS: With Dimming (no. #68), over a long time, increasing troubles.
#POSITION: With Vastness (no. #50), the infinitely great, but
#TIME: With Barrier (no. #4), the buried and blocked.
#CANON: #150

#395 as [#70, #10, #20, #70, #50, #70, #40, #5, #10, #50] = oikonomeo
(G3621): {UMBRA: #13 as #1135 % #41 = #28} 1) to be a steward; 2) to manage
the affairs of a household; 3) to manage, dispense, order, regulate

H7723@{
@1: Sup: 30 (#30); Ego: 30 (#30),
@2: Sup: 6 (#36); Ego: 57 (#87),
@3: Sup: 12 (#48); Ego: 6 (#93),
@4: Sup: 13 (#61); Ego: 1 (#94),
Male: #61; Feme: #94
} // #337

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #307 % #41 = #20 - Left without Language, Different From the Vulgar;
I-Ching: H33 - Withdrawal, Retiring, Retreat, Yielding; Tetra: 50 -
Vastness/Wasting;

THOTH MEASURE: #20 - Oh Maa-antu-f, who makest thine appearance in Pa-Amsu,
I am not unchaste with any one.

#VIRTUE: With Advance (no. #20), many plans.
#TOOLS: With Accumulation (no. #60), much wealth.
#POSITION: With Decisiveness (no. #29), many decisions, but
#TIME: With Doubt (no. #62), some hesitation.
#CANON: #171

#337 as [#30, #300, #6, #1] = shav' (H7723): {UMBRA: #11 as #307 % #41 =
#20} 1) emptiness, vanity, falsehood; 1a) emptiness, nothingness, vanity;
1b) emptiness of speech, lying; 1c) worthlessness (of conduct)

H7253@{
@1: Sup: 38 (#38); Ego: 38 (#38),
@2: Sup: 40 (#78); Ego: 2 (#40),
@3: Sup: 29 (#107); Ego: 70 (#110),
@4: Sup: 39 (#146); Ego: 10 (#120),
@5: Sup: 44 (#190); Ego: 5 (#125),
@6: Sup: 13 (#203); Ego: 50 (#175),
Male: #203; Feme: #175
} // #337

#337 as [#200, #2, #70, #10, #5, #50] = reba` (H7253): {UMBRA: #10 as #272
% #41 = #26} 1) fourth part, four sides; 1a) fourth part; 1b) four sides

H2816@{
@1: Sup: 2 (#2); Ego: 2 (#2),
@2: Sup: 10 (#12); Ego: 8 (#10),
@3: Sup: 67 (#79); Ego: 57 (#67),
@4: Sup: 73 (#152); Ego: 6 (#73),
@5: Sup: 12 (#164); Ego: 20 (#93),
@6: Sup: 13 (#177); Ego: 1 (#94),
Male: #177; Feme: #94
} // #337

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #334 % #41 = #6 - Female Superiority, Completion of Form; I-Ching:
H25 - No Errancy, Without Embroiling, Innocence, Pestilence; Tetra: 66 -
Departure;

THOTH MEASURE: #6 - Oh thou of Lion form, who makest thine appearance in
Heaven; I am not fraudulent in measures of grain.

#VIRTUE: With Contrariety (no. #6), internal contradiction.
#TOOLS: Enlargement (no. #46) means external opposition.
#POSITION: As to Watch (no. #63), it is the apparent.
#TIME: As to Darkening (no. #67), it is the indistinct.
#CANON: #182

#337 as [#2, #8, #300, #6, #20, #1] = chashowk (Aramaic) (H2816): {UMBRA:
#5 as #334 % #41 = #6} 1) darkness

H2748@{
@1: Sup: 30 (#30); Ego: 30 (#30),
@2: Sup: 38 (#68); Ego: 8 (#38),
@3: Sup: 76 (#144); Ego: 38 (#76),
@4: Sup: 4 (#148); Ego: 9 (#85),
@5: Sup: 44 (#192); Ego: 40 (#125),
@6: Sup: 54 (#246); Ego: 10 (#135),
@7: Sup: 13 (#259); Ego: 40 (#175),
Male: #259; Feme: #175
} // #337

T'AI HSÜAN CHING {POLAR OPPOSITIONS / INTERPLAY OF OPPOSITES} [4 BCE]:

UMBRA: #257 % #41 = #11 - Value and Function of Non-Existence; I-Ching: H8
- Closeness, Seeking Unity, Grouping, Holding together, Alliance; Tetra: 33
- Closeness;

THOTH MEASURE: #11 - Oh thou of the Two Caverns, who makest thine
appearance in Amenta; I am nor sluggish.

#VIRTUE: Divergence (no. #11) means mistakes, but
#TOOLS: Constancy (no. #51) is good.
#POSITION: With Joy (no. #24), calm and composure.
#TIME: With Labouring (no. #80), hustle and bustle.
#CANON: #166

#337 as [#30, #8, #200, #9, #40, #10, #40] = chartom (H2748): {UMBRA: #4 as
#257 % #41 = #11} 1) diviner, magician, astrologer; 1a) engraver, writer
(only in derivative sense of one possessed of occult knowledge)
--
YOUTUBE: "The Meerkat Circus"

SEE ALSO AS RELATIONSHIP: *INVALIDATING* {Perennial philosophy (HETEROS
{#390 - ROBBERS} v’s HOMOIOS {#391 - STEWARDS OF GOD’S HOUSE} THEORY OF
NUMBER) as universal of right and wrong...} *THE* *ORTHODOX* *AND* *ROMAN*
*CATHOLIC* *CHURCH'S* *CLAIM* {#390 as 1, #100, #80, #1, #3, #5, #200 as
harpax (G727): {#11 as #242} 1) rapacious, ravenous; 2) a extortioner, a
robber} *TO* *JUBILEE2000* *AS* *BEING* *DELUSIONAL* *AND* *FRAUDULENT*

Private “Saint Andrews” Street on the edge of the Central Business District
dated 16th May, 2000 - This report is prepared in response to a TP00/55 as
a Notice of an Application for Planning Permit

<http://www.grapple369.com/jubilee2000.html>

SEE ALSO: HYPOSTASIS as DAO OF NATURE (Chinese: ZIRAN) / COURSE (Greek:
TROCHOS) OF NATURE (Greek: GENESIS) [James 3:6]

Chinese HAN Dynasty (206 BCE - 220CE) Hexagon Trigrams to Tetragram
assignments proposed by Yang Hsiung (53BCE - 18CE) which by 4BCE
(translation published within English as first European language in 1993),
first appeared in draft form as a meta-thesis titled T'AI HSUAN CHING {ie.
Canon of Supreme Mystery} on Natural Divination associated with the theory
of number, annual seasonal chronology and astrology reliant upon the seven
visible planets as cosmological mother image and the zodiac.

It shows the ZIRAN as the DAO of NATURE / COURSE-trochos OF NATURE-genesis
[James 3:6] as HYPOSTATIS comprising #81 trinomial tetragrammaton x 4.5 day
= #364.5 day / year as HOMOIOS THEORY OF NUMBER which is an amalgam of the
64 hexagrams as binomial trigrams / 81 as trinomial tetragrammaton rather
than its encapsulated contrived use as the microcosm to redefine the
macrocosm as the quintessence of the Pythagorean [Babylonian] as binomial
canon of transposition as HETEROS THEORY OF NUMBER.

<http://www.grapple369.com/nature.html>

The Charter of Human Rights and Responsibilities No. 43 of Act 2006 defines
a "PERSON MEANS A HUMAN BEING” and the question is, if it is permissible to
extend this definition to be a "PERSON MEANS A HUMAN BEING AS A CONSCIOUS
REALITY OF HOMO [iOS] SAPIEN [T] WHO IS INSTANTIATED WITHIN THE TEMPORAL
REALITY AS THEN THE CAUSE FOR REASONING AND RATIONALITY."

That my mathematical theoretical noumenon defines the meta-descriptor
prototypes which are prerequisite to the BEING of HOMO [iOS] SAPIEN [T] as
EXISTENCE / *OUSIA*.

<http://www.grapple369.com/Grapple.zip> (Download resources)

After all the ENNEAD of THOTH and not the Roman Catholic Eucharist,
expresses an Anthropic Cosmological Principle which appears within its
geometric conception as being equivalent to the Pythagorean
TETRAD/TETRACTYS
Cees Camphuis
2018-07-10 15:35:16 UTC
Post by R.Phillips
Post by Cees Camphuis
Post by joh
[...]
Deden de harde Brexiteers nu al. Maakt niet uit, de EU begint van de
Engelse besluiteloosheid wel een beetje genoeg te krijgen.
Het eindoordeel zal óf blijven binnen de EU óf de harde WTO Brexit zijn,
voor 'n deal ontbreekt inmiddels de tijd.
Die slag hebben de harde Brexiteers binnen.

R.Phillips
2018-07-09 14:10:35 UTC
Post by joh
https://www.theguardian.com/politics/2018/jul/09/boris-johnson-resigns-as-foreign-secretary-brexit
Bojo? Die ouwe Turk was eerst tegen Brexit. Meer bloed op het kleed.
De conservatieven in het parlement zullen woest zijn.

Jos Bergervoet
2018-07-09 15:32:33 UTC
Post by joh
https://www.theguardian.com/politics/2018/jul/09/boris-johnson-resigns-as-foreign-secretary-brexit
Gaat samen met Johnny Lydon iets nieuws opstarten!
Jos