Haagse Zuiderpark hang- en slaapplek voor tientallen daklozen: ‘Drugsnaalden liggen in de bosjes'
Baron von Smallhausen
2018-05-16 14:43:51 UTC
DEN HAAG - Tientallen dak- en thuislozen hangen overdag rond in het
Zuiderpark in Den Haag. Ze gebruiken drugs en drinken alcohol. Ook
overnachten veel daklozen 's nachts op geïmproviseerde slaapplekken in
de bosjes. Het zorgt voor vervuiling van het park en overlast. 'We
vinden regelmatig drugsspuiten tussen de struiken,' zegt Rene Rienan van
het groenonderhoud van de Haeghe Groep.

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3633642/Haagse-Zuiderpark-hang-en-slaapplek-voor-tientallen-daklozen-Drugsnaalden-liggen-in-de-bosjes

Elke dag stroomt een deel van het Zuiderpark vol met dak- en thuislozen.
Ze zitten op picknickbankjes of langs de waterkant rondom de vijvers en
drinken halve liters bier of roken een joint. 'Ik ben hier elke dag,'
vertelt een van hen. 'Ik zit liever hier dan ergens op straat ofzo.'

Hij is niet de enige die dagelijks rondhangt in het park. 'Bijna vijftig
procent van de mensen die je hier ziet, is dakloos,' zegt hij. 'We
blijven de hele dag in het park en gaan rond zeven of acht uur naar de
daklozenopvang in de Zilverstraat om te slapen en te eten. Maar heel
veel mensen blijven ook slapen in het park. Zij riskeren een boete van
150 euro want het mag niet.'

Agressief

Bezoekers van het park voelen zich onveilig, zegt Rienan. 'Een hoop
mensen zijn bang en worden uitgedaagd. Ik merk ook vaak dat sommige
groepen daklozen agressief zijn. Als ze zich in de bosjes ophouden, dan
blijven we uit de struiken. Maar ja.. dan vervuilt het bos nog erger.'

Rienan erkent dat het lastig is om het probleem aan te pakken. 'Het park
is 24 uur per dag toegankelijk en dan krijg je dit. Maar de politie en
de gemeente zitten er ook mee in hun maag. Want als je ze wegstuurt,
waar blijven ze dan? Dan gaan ze de wijken in en dat is ook weer niet de
bedoeling.'

Krikke en optreden dat zijn er twee.

Baron
"Baron von Smallhausen"
BugHunter
2018-05-16 19:09:56 UTC
Post by Baron von Smallhausen
[...]
Waarom geven ze die daklozen geen huis?
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Hein 2018
omdat die de verkeerde kleur hebben
BugHunter
2018-05-16 20:06:21 UTC
Post by Hein 2018
Post by BugHunter
[...]
Ze willen toch geen overlast? Geef ze een huis en
je bent ervan af.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
Hein 2018
asieleisers gaan voor anders gaan we de kreet racisme weer krijgen
KPGH
2018-05-16 20:52:21 UTC
Dan geef je ze toch een ander kleurtje?
Hein 2018
2018-05-16 20:54:51 UTC
go away
Peter Steenkamp
Die huizen worden weggegeven aan asielzoekers uit Afrika en het Midden Oosten.
BugHunter
2018-05-16 20:07:34 UTC
Post by Peter Steenkamp
Post by BugHunter
[...]
Dan moet men niet zeuren over overlast.
--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter
BugHunter
/ \ Bye, BugHunter
Baron von Smallhausen
2018-05-16 20:52:38 UTC
Post by BugHunter
[...]
</>

Er is opovang daar maken ze geen gebruik van een boete van €130,=
betalen ze zo maar.

West nieuws 6:00 over de daklozen.

https://www.omroepwest.nl/tv/programma/170000115/TV-West-Nieuws/aflevering/170253109

Baron