laffe vvd hond blok: geen oordeel over gaza
Add Reply
Hein 2018
2018-05-15 13:11:39 UTC
DEN HAAG - Het kabinet heeft nog geen oordeel over het geweld aan de
grens tussen de Gazastrook en Israël waarbij onder Palestijnse
demonstranten tientallen doden vielen. Minister Blok (Buitenlandse
Zaken) wil dat er eerst ’goed en grondig’ onderzoek komt naar het geweld
op de dag van de zeventigste verjaardag van de staat Israël en de
opening van de Amerikaanse ambassade in Jeruzalem.

de rest van het laffe gelul zal ik jullie besparen. is terug tevinden op
de telegraaf site
R.Phillips
2018-05-15 14:30:51 UTC
Als de wereld met van allerlei troe (m)p wordt overvallen past enige reflectie. Zoiets als de NAVO is politiek heel kwetsbaar als een van de leden voor hoofdbaviaan speelt in de kooi.

Hein 2018
2018-05-15 14:39:35 UTC
als hij zijn ogen open had gehad dan had zelfs hij het kunnen zien
KPGH
2018-05-15 23:06:56 UTC
Post by R.Phillips
Als de wereld met van allerlei troe (m)p wordt overvallen past enige
reflectie.
De UK kijkt de kat uit de boom door 'een onderzoek' te eisen. Ook de
nl-staatsolichargie wacht vermoedelijk af welke kont ze dient te
likken. Naar wat ik ervan zag, tracht in Europa nu alleen de bbc nog
enigszins neutraal te verslaan. Over de nl-tv behoeft men het niet te
hebben, en ook de duitse publieke tv leek de afgelopen dagen naar wat ik
zo zag meer op een netwerk van propagandazenders. Voor details zonder al
te potsierlijke verdraaiingen, lijkt vooral Al jazeera nu een redelijke
bron?
n***@gmail.com

Ik denk dat voor jou hamas een betere bron is.
KPGH
2018-05-16 08:41:10 UTC
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
Post by R.Phillips
[...]
Gister hoorde ik dat de presentator van naar ik meen Newsnight/bbc iets
werd verteld in de zin van dat ie een spreekbuis van (vermeend) radicale
Palestijnen was: het woord 'blokkade' (van Gaza) was meen ik gebruikt.

Hamas heeft in de context van Gaza vermoedelijk het karakter van een
geïmproviseerd zelfbestuur binnen een concentratiekamp, en is daarmee
geen neutrale partij.
R.Phillips
2018-05-16 10:03:19 UTC
Post by KPGH
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
Post by R.Phillips
[...]
De geldschieters van Hamas woont niet in Gaza. Evenmin een belangrijk
deel van de politieke leiding. En ze wonen grotendeels ook niet in Palestina.

R.Phillips

KPGH
2018-05-16 12:09:53 UTC
Post by R.Phillips
Post by KPGH
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
geen neutrale partij.
De geldschieters van Hamas woont niet in Gaza. Evenmin een belangrijk
deel van de politieke leiding. En ze wonen grotendeels ook niet in Palestina.
En? Gezien dat bijvoorbeeld een idiologische Palestijnse leider als
Ahmed Yassin in gaza met een hellfire missile uit z'n rolstoel werd
geblazen, is het wellicht niet geheel onbegrijpelijk dat ideologische
leiders zich elders schuilhouden?

Hamas is voor zover mij bekend een extensie (danwel spin-off) van de
Muslim brotherhood in Egypte. Die was van oorsprong ideologische dacht
ik vrij gematigd. Een politieke organisatie past zich echter aan
overeenkomstig de omstandigheden, en een reden dat hamas (uiteindelijk)
de interne leiding over Gaza kreeg had dacht ik veel te maken met dat
iedere poging het (overbevolkte) territorium te ontwikkelen
systematisch werd gesaboteerd. Het grondwater werd naar ik me herinner
bijvoorbeeld al vanaf het begin afgepompt waardoor het ondrinkbaar werd
en wellicht inmiddels ook ongeschikt voor irrigatie, terwijl in de tijd
van Arafat een door de eu gefinancierd havenproject prompt in elkaar
werd geschoten.

De praktische vraag voor europa (die kennelijk systematisch wordt
vermeden) lijkt nu vooral of een twee-staten oplossing nog enigszins
realistisch is. En indien dat niet het geval is, hoe europa zich dient
op te stellen met betrekking tot alternatieven en (vooral) de middelen
waarmee de conflict-partijen de door hen beoogde uitkomsten zullen
trachten door te zetten.
n***@gmail.com
2018-05-16 12:37:28 UTC
Post by KPGH
Post by R.Phillips
Post by KPGH
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
[...]

Prachtig hoe Israel het terroristische probleem oplost.

Geen halve maatregelen!
Post by KPGH
[...]
Nee,toen de Joden weggingen uit gaza toen, in dat kleine stukje land, sloegen de arabieren 3000 (Jawel!) bronnen, en nu (je verwacht het niet hé) komt er zout water uit die bronnen vandaan.
Post by KPGH
en wellicht inmiddels ook ongeschikt voor irrigatie, terwijl in de tijd
van Arafat een door de eu gefinancierd havenproject prompt in elkaar
werd geschoten.
Als je constant oorlog gaat voeren met je veel sterkere buurman dan moet je niet gek opkijken als er het één en ander in puin geschoten wordt.
Post by KPGH
De praktische vraag voor europa (die kennelijk systematisch wordt
vermeden) lijkt nu vooral of een twee-staten oplossing nog enigszins
realistisch is.
Dat is geen vraag meer, de "tweestatenoplossing" is van de tafel.

Er wonen bijna een miljoen Joden in Judea en Samaria en Oost Jeruzalem, en die allemaal hardhandig verwijderen is onmogelijk.
Post by KPGH
[...]
Wat europa wil is alle Joden dood. Dat was vroeger zo, en dat is nu zo.

Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.

Gelukkig hebben de Joden nu atoombommen.

http://tinyurl.com/rood-waas
KPGH
2018-05-16 16:31:06 UTC
***@gmail.com wrote on Wed 16 May 2018 02:37:28p:

in de tijd
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
van Arafat een door de eu gefinancierd havenproject prompt in elkaar
werd geschoten.
Als je constant oorlog gaat voeren met je veel sterkere buurman dan
moet > je niet gek opkijken als er het ǞǞn en ander in puin
geschoten wordt.
Vermoed eerder dat toen duidelijk werd dat het verdringen van arabieren
uit gaza niet ging lukken, het plan vanaf het begin was er na de
terugtrekking een concentratiekamp van te maken teneinde te voorkomen
dat een combinatie van petrodollars en westerse waarnemers het
territorium tot een welvarende (Singapore-stijl of zo) enclave zou
maken.
Post by n***@gmail.com
Post by KPGH
[...]
Dan lijkt geen reden voor europa meer aanwezig zich langer in te laten
met een eindeloos conflict rond minderheidsaanspraken in de context van
een apartheidsstaatje: men zou zich dan dus bijvoorbeeld op het
standpunt kunnen stellen dat het recht op terugkeer van verdreven
arabieren zou moeten worden gerespecteerd.
Post by n***@gmail.com
Er wonen bijna een miljoen Joden in Judea en Samaria en Oost
Jeruzalem, en die allemaal hardhandig verwijderen is onmogelijk.
Waarom zouden degenen die zich 'joden' als joden identificeren allemaal
hardhandig worden verwijdert bij een 1-statenoplossing? Ook militante
Palestijnen hadden het voor zover mij bekend meestal over het verdwijnen
van een minderheidsstaat als uitvloeisel van de demografische
verhoudingen nadat het recht op terugkeer van verdreven arabieren zou
zijn erkend.

jdewitte
2018-05-15 15:02:08 UTC
Post by Hein 2018
[...]
L.S./20180515-16h:55CEST, OOK in het kader van UN-UNSC(Temp/Vz?]-NL-STATE:
Als MinerBuZa waren de "FACTs/FACTUALs"-Beantwoordingen < > 2eK-Vragen/Enz
als zodanig (terecht) nu juist[= qua proces(sing)] zelfs zeer afgewogen,
i.c.!! reeds de eerste Spreekster eiste een (te) lomp intern. optreden, en
dergelijks/dermate terwijl Zij/zij (bij uitstek) kan weten van min of meer
(langdurige) "confidentiele" Gesprekken/Enz van Betrokken (Hoge)Partijen..
jos.
----
n***@gmail.com
2018-05-15 17:21:46 UTC
Bs"d

Als de barbaren aan de poort staan dan zet je de mitrailleur d'r op.

Simpel toch?

http://bit.do/savag
R.Phillips
2018-05-16 04:12:23 UTC
Mitrailleurs zijn bedacht voor koloniale oorlogen.

n***@gmail.com
2018-05-16 05:21:30 UTC
Post by R.Phillips
Mitrailleurs zijn bedacht voor koloniale oorlogen.
Bs"d

Ze werken ook heel goed als de barbaren door je grens heen proberen te breken om je land te vernietigen en al je inwoners uit te moorden.

http://tinyurl.com/73-kill-Jews
R.Phillips
2018-05-16 12:55:20 UTC
Post by n***@gmail.com
Post by R.Phillips
[...]
Je snapt hoe je als Israeli te kijk staat.

n***@gmail.com
2018-05-16 16:19:28 UTC
Post by R.Phillips
Post by n***@gmail.com
Post by R.Phillips
[...]

Beter te kijk dan onder de voet gelopen door de arabieren zoals bij jullie.

http://bit.do/Eurabia