Zoveel kost een asielmigrant de Nederlandse schatkist: ‘Dat zijn forse bedragen’
Hein 2018
2018-06-10 20:50:56 UTC
De bevolking groeit, vooral door immigratie. Wat voor invloed heeft dat
op onze economie? Wiskundige Jan van de Beek doet onderzoek naar wat het
betekent voor de schatkist als er een immigrant naar Nederland komt.
“Uit onderzoek blijkt dat het voor niet-westerse immigranten een
negatief sommetje is”, aldus Van de Beek in het radioprogramma Stand van
Nederland op NPO Radio 1.

https://wnl.tv/2018/06/09/zoveel-kost-een-asielmigrant/

Eén miljoen euro

Van de Beek rekent even voor: “Stel dat het sommetje voor de gemiddelde
asielzoeker uitkomt op een kwart miljoen. Je hebt één primaire
asielmigrant en die neemt ook nog een volgmigrant mee. Dan worden er nog
twee kinderen geboren. Als je dan kijkt naar de kosten over twee
generaties, dan kom je uit op een bedrag van één miljoen.”

Van der Beek houdt nog wel een slag om de arm: “Dat is een voorzichtige
schatting. Dat kan ook veel meer of veel minder zijn, dat moeten we nog
uitrekenen. Maar in die orde van grootte moet je denken. Dat zijn forse
bedragen.”
joh
2018-06-10 21:02:18 UTC
On Sunday, June 10, 2018 at 10:50:58 PM UTC+2, Hein 2018 wrote:
> [...]
> schatting. Dat kan ook veel meer of veel minder zijn, dat moeten we nog
> uitrekenen. Maar in die orde van grootte moet je denken. Dat zijn forse

Dus 4x een kwart miljoen is een miljoen. Da's niet mis.
Zou dat een wiskundige van voor de mammoetwet zijn?
Hein 2018
2018-06-10 21:10:06 UTC
Op 10-6-2018 om 23:02 schreef joh:

> Dus 4x een kwart miljoen is een miljoen. Da's niet mis.
> Zou dat een wiskundige van voor de mammoetwet zijn?

ze hebben computers die dat uitrekenen. de programma´s hiervoor zijn
natuurlijk geschreven door mensen van voor de ammoetwet
joh
2018-06-10 21:20:34 UTC

Gelukkig maar.
R.Phillips
2018-06-10 21:21:14 UTC
Op zondag 10 juni 2018 23:02:19 UTC+2 schreef joh:

> Dus 4x een kwart miljoen is een miljoen. Da's niet mis.
> Zou dat een wiskundige van voor de mammoetwet zijn?

Waarom zou een wiskundige economische kennis hebben?

joh
2018-06-11 03:58:54 UTC

Voor de mammoetwet had dat zo maar gekund, maar ik was er niet op uit dat te suggereren.
Cees Camphuis
2018-06-11 04:29:03 UTC
Op 11-6-2018 om 05:58 schreef joh:

> Voor de mammoetwet had dat zo maar gekund, maar ik was er niet op uit dat te suggereren.

Hahaha, komisch om te zien hoe linx met slap gelul van de harde waarheid
omtrent de echte kosten van het totaal uit de hand gelopen
immigratiebeleid probeert weg te kijken.
joh
2018-06-11 05:15:27 UTC
On Monday, June 11, 2018 at 6:29:12 AM UTC+2, Cees Camphuis wrote:

> Hahaha, komisch om te zien hoe linx met slap gelul van de harde waarheid
> omtrent de echte kosten van het totaal uit de hand gelopen
> immigratiebeleid probeert weg te kijken.

Komisch, de harde waarheid volgens rechts

R.Phillips
2018-06-11 08:14:26 UTC
Op maandag 11 juni 2018 07:15:28 UTC+2 schreef joh:

> Komisch, de harde waarheid volgens rechts
>
> "Van de Beek rekent even voor: “Stel dat het sommetje voor de gemiddelde
> asielzoeker uitkomt op een kwart miljoen..."

Als hij zo gaat rekenen dan kunnen mijn kleinzoontjes stellen dat
Sinterklaas bestaat. En die zijn pas echt goed op de hoogte.

Manok62
2018-06-11 08:46:34 UTC

dombo
Cees Camphuis
2018-06-11 15:19:13 UTC

Heb je het tegen mij?
Hein 2018
2018-06-11 15:20:37 UTC

heer c ik denk dat manok de bedoeling had te replyen op de gek van malden
Cees Camphuis
2018-06-11 15:30:09 UTC

Laat 'm dat maar zeggen dan.
R.Phillips
2018-06-11 16:05:35 UTC
Op maandag 11 juni 2018 17:19:22 UTC+2 schreef Cees Camphuis:

> Heb je het tegen mij?

Kennelijk ben je na 7 uur wachten niet de moeite waard voor de zoetwater
marinier.

Cees Camphuis
2018-06-11 17:53:53 UTC

Waar haal je die 7 uur vandaan?
Hein 2018
2018-06-11 18:07:04 UTC
Op 11-6-2018 om 19:53 schreef Cees Camphuis:

> Waar haal je die 7 uur vandaan?
laat lullen.manok is in de ochtend en avonduren aanwezig.