Banken door de EU verplicht betalingsgegevens verkopen
Add Reply
Frans Balkon
2016-12-01 23:16:06 UTC
http://www.trouw.nl/tr/nl/39683/nbsp/article/detail/4426192/2016/12/01/Derden-mogen-straks-meekijken-in-je-bankrekening.dhtml

Is niets maar dan ook niets de EU meer heilig?
Dit lijkt me een opmaat naar de grootste door de EU georganiseerde en
gelegaliseerde diefstal ooit.

EU? Eruit! NU! Weg!
Ghingis Khan
2016-12-01 23:41:22 UTC
Post by Frans Balkon
[...]
Ik zie het probleem niet, breng je bank rekeningen buiten de EUSSR
en liefst in USD.

USD heeft zijn waarde over gans de wereld en is bij
iedereen welkom.

Zeker bij de OPEC en anderen in deze branche.
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
Frans Balkon
2016-12-01 23:58:56 UTC
Post by Ghingis Khan
Post by Frans Balkon
[...]
Het is het overwegen waard, maar ik wil vooral minder! Minder!! MINDER!!!
SPAM!!!!!
Ze spannen het paard ook nog eens achter de wagen.
Koop iets via internet, zeg een TV of zo krijg je van diezelfde e-winkel
waar je het ding hebt gekocht nog maandenlang allerlei aanbiedingen om je
oren over de TV's die zij jouw willen verkopen.
Je hebt er nondeju net één bij ze gekocht! Wat denken die lui? Dat je er nog
11 wil hebben?
Gaan ze nog harder spammen. Misschien wil ik er wel 144. Je kan nooit weten
toch!
Ghingis Khan
2016-12-02 01:25:46 UTC
Post by Frans Balkon
Post by Ghingis Khan
Post by Frans Balkon
[...]
Ik zou toch voorzichtig zijn met dat minder! Minder!! MINDER!!!
Je weet nooit or er daar ergens een groep is welke zich aangesproken
voelt, je kent hoop ik toch het gevolg.

Een groep genaamd SPAMM!!!!!
--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org
http://www.snowleopard.org
R.Phillips
2016-12-02 08:35:54 UTC
Post by Frans Balkon
Post by Ghingis Khan
Post by Frans Balkon
[...]
Het gaat 2018 pas in en kunt het verbieden. Een winkel waar ik wat koop
en waar ik vaker spam van krijg bel ik op en laat ze weten dat ze binnen
3 dagen mijn gegevens uit hun bestand halen omdat ik ze anders voor een
tientje eruit laat halen. [India heeft dat soort bedrijfjes]

O. Udeman
2016-12-02 00:09:57 UTC
Post by Frans Balkon
[...]
De klant moet wel toestemming geven, zie:

"Onder nieuwe Europese regelgeving( PSD2) zijn banken straks verplicht
betaalgegevens van hun klanten te verkopen aan derden als die daarom
vragen. Die partijen hebben daar wel een vergunning voor nodig. Ook moet
de klant hier toestemming voor geven, iedere keer dat de betaalgegevens
in andere handen overgaan. Dat is wettelijk vastgelegd onder een aantal
voorwaarden: aan wie de gegevens worden verkocht, welk deel van de
betaalgegevens worden geleverd en voor welk doel ze worden verkocht. Ook
moet een consument altijd nee kunnen zeggen."

Lijkt mooier dan het is, want wordt dat een piepsysteem of niet?

En als het gaat om een geldlening zoals in geval van een hypotheek, zal
de geldschieter straks ongetwijfeld als eis stellen dat hij deze
gegevens wil kunnen inzien als voorwaarde om een lening te kunnen
verstrekken. Reken er dan maar op dat de banken alsdan een kongsi zullen
vormen en allemaal die zelfde eis zullen hanteren.
Johan Wevers
2016-12-02 13:37:45 UTC
Post by O. Udeman
[...]
Dat zit er wel in ja. Net als met die directe eigen toegang tot je
medische dossier: dat gaat ook binnen de kortste keren op zo'n manier
misbruikt worden door banken, verzekeraars en sociale diensten.
--
ir. J.C.A. Wevers
PGP/GPG public keys at http://www.xs4all.nl/~johanw/pgpkeys.html
R.Phillips
2016-12-02 14:35:11 UTC
Post by Johan Wevers
Post by O. Udeman
[...]
In de regio waar ik zit heeft men toegang tot elkaars dossiers. Ze
beschouwen dat als gezamelijk bezit. Er is een verbod bij mijn dossier
opgenomen, dat ze gegevens uit mijn dossier voor niets anders kunnen
gebruiken dan voorbehouden handelingen. Bijvoorbeeld een verzekeringsarts
krijgt niets te zien. Mocht er iemand naar mijn dossier vragen buiten
de aangegeven groep, wordt het dossier extern opgeslagen en op de
server vernietigd.

PGP?

Liefst Proton Mail of Kolab systems.

2016-12-02 15:48:34 UTC
Post by O. Udeman
[...]
Daar hoef je niet meer bang voor te zijn want dat bestaat al jaren!
Dat heet BKR.
Johan Wevers
2016-12-02 17:00:32 UTC
Post by Rob
Daar hoef je niet meer bang voor te zijn want dat bestaat al jaren!
Dat heet BKR.
Het BKR houdt nergens bij waar je je geld aan uitgeeft. Het houdt alleen
kredietmogelijkheden bij en je betaalgedrag zoals het dat door de
kredietverstrekker doorgegeven krijgt.
R.Phillips
2016-12-02 17:25:18 UTC
Post by Johan Wevers
Post by Rob
[...]
Maak even onderscheid tussen electronisch betaalverkeer en cashverkeer.
Swift ziet alles wat electronisch is en verkopen bigdata aan
geinteresseerde partijen.

Als ik een keer per kwartaal cash een bedrag opneem zien ze alleen
een paar online aankopen en ongeveer de helft van de uitgaven niet.

(on)wijs man
2017-07-16 12:05:03 UTC
Die achterlijke term komt uit het chinees, gebruik eens Nederlands!
Hein 2017
u eindigt weldra in de ballenbak
O. Udeman
2017-07-16 16:10:21 UTC
Post by Hein 2017
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Dat is inderdaad gevaarlijk dichtbij voor iemand die zonder enige reden
of aanleiding een totaal onzinnige, irrelevante en derhalve totaal niet
ter zake doende reactie gaat zitten schrijven op een reeds bijna 8
maanden geleden geëindigde discussie.
Chris Jacobs
2017-07-16 15:21:34 UTC
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Kongsi mag dan uit het Chinees komen, met ongunstige bijbetekenis is het
Nederlands.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kongsi

Chris
Manok62
Dus is het grote lulkoek om hier niet het Nederlandse woord te gebruiken...
Chris Jacobs
2017-07-16 20:32:09 UTC
[Crossposted, of, voor de Nederlanders onder ons, gekruispost]
Post by Manok62
Post by Chris Jacobs
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Je begrijpt het niet! Kongsi _is_ nu een van de nederlandse woorden.
Dat blijkt ook al doordat het een nederlandse spelling heeft!
De Chinese geromaniseerde spelling van 公司 is gōngsī

Chris
Chris Jacobs
2017-07-16 20:39:58 UTC
Post by Manok62
Post by Chris Jacobs
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Oh, zie ik nu net. Het _andere_ nederlandse woord voor kongsi, kliek,
heeft een alternatieve spelling clique :-)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kliek

Chris
Manok62
2017-07-16 20:46:50 UTC
Post by Manok62
Post by Chris Jacobs
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Kongsi is een benaming voor een groep met een gezamenlijk, algemeen zakelijk
belang voor het beheren van hun activiteiten. De term is afkomstig uit het
Chinees: 公司. In het Nederlands kan men het vergelijken met een
****maatschappij, firma of vennootschap****.
GEBRUIK DIE DAN OOK!

Einde oefening.
Chris Jacobs
2017-07-16 23:05:40 UTC
Post by Manok62
Post by Manok62
Post by Chris Jacobs
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Voor jouw einde leesoefening omdat je maar zo kort geconcentreerd kan lezen.
Voor de rest van de groep verderop dezelfde pagina:
{quote}
Moderne betekenis[bewerken]

Het woord kongsi (tot 1995 ook gespeld als kongsie) kreeg in de loop der
tijd in het Nederlands een ongunstige bijbetekenis. De term wordt nu
meestal gebruikt voor een club of kliek die samenwerkt om zichzelf te
bevoordelen, soms implicerend dat dit in het geheim zou gebeuren, ten
koste gaand van anderen, en/of wederrechtelijk geschiedend. De hiervoor
besproken oorspronkelijke historische betekenis is naar de achtergrond
verdwenen.
{/quote}
R.Phillips
2017-07-17 05:56:33 UTC
Post by Chris Jacobs
Post by Manok62
Post by Manok62
Post by Chris Jacobs
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Steeds gekker.
Vgl. Polder, heemraadschap, vereniging, machine-ring, cooperatie, corporatie
keiretsu [Japans] etc. Er is geen reden waarom kongsi ineens negatiever
zou wezen anders dan dat de negativiteit verzonnen is.

Adri Verhoef
2017-07-17 13:15:39 UTC
Beweer je nu dat taal niet aan verandering onderhevig is?
Jos Boersema
2017-07-18 22:46:04 UTC
Post by (on)wijs man
Post by Frans Balkon
[...]
Wat is 'kongsi' ? (lol)

Over banken geschreven: ik zie veel analysten van de economie die zeggen
dat de economie / dollar (etc etc) naar een crisis / ineenstorting gaat;
dat gaat het natuurlijk al decennia (zo niet eeuwen, want dit systeem
werkt ook helemaal niet en kan ook niet werken), maar het lijkt nu weer
eens zo erg te worden dat het een kwestie van mogelijk nog dit jaar is
dat er weer een zware (de meeste analysten zeggen veel zwaardere) crisis
komt zoals in 2008 (toen het economische systeem overigens zichzelf ook
echt verwoest heeft, en sindsdien wordt het schijnbaar in leven gehouden
door vers geld bij te drukken in schokkende hoeveelheden ...).

Eén interessante analyse was dat omdat veel analysten juist het
tegenovergestelde zeggen, namelijk dat alles fantastisch gaat (mensen
die dat geloven zitten niet in de categorie "analyst" bij mij, maar
propagandist), en dat daardoor er weer veel geleend word om extra aandelen
te kopen (nooit doen! uberhaupt niet met dat parasieten spel meedoen),
dat dit een aanwijzing is dat het snel slechter zal gaan, omdat dit ook
al in het verleden is gebeurd. De truk werkt namelijk zo, dat de
leugenkranten en propaganda nep analysten (denk aan het NOS journaal
of de grote Nederlandse kranten bijvoorbeeld) net doen alsof alles
"TOPperrrrDeTOPPPP !!!!!" gaat, de mensen die weten wat voor baggerzooi
het inmiddels is 'kort' kunnen gaan. Dat betekend dat ze gokken dat
aandelen gaan kelderen. Ze hebben echter kopers nodig. Dat zijn dan
de dolgedraaide TV kijkers, die zo dom zijn om de TV nog te geloven.
En natuurlijk de pensioenfondsen, die ze proberen leeg te halen.

Gaat het dan eindelijk echt tot op straatniveau stuk lopen met de al
in 2008 kapot gemaakte financiële economie ? Ik weet het echt niet,
maar ik ben wel benieuwd of we in de volgende maanden een escalatie gaan
zien van de terroristische aanslagen die worden georganiseerd door de NAVO
landen en de met hen geassocieerde criminele bendes en speciale troepen,
geheime diensten, en ander gespuis. Als dat gaat gebeuren, dus niet meer
een paar dozijn dood, of een nep aanslag, maar echt het hardere werk,
en misschien wel zaken richting oorlog zoals het zinken van een groot schip
van een grote mogendheid, dan schiet de oorlogs-index omhoog en dat is
denk ik een belangrijke indicatie van hoe slecht het met de economie
gaat. Dan zouden we eindelijk het antwoord weten op de vraag waarover
al lang wordt gespeculeerd: gaan de criminele bendes die het westerse
Imperium aansturen éérst de oorlog ontketenen en dan pas de economie
laten instorten (wat de meesten - waaronder ik - vermoeden), of doen ze
het andersom (met als risico dat het volk door krijgt dat de crisis níet
wordt veroorzaakt door de oorlog, maar dat alles wordt veroorzaakt door
corrupte bestuurders van Staten en banken, etc).

Tja, met dat soort nakaarten zit je dan opgescheept, omdat we in 1
schuitje zitten met een apathische TV zombie generatie die niet in
actie wil komen als het nog makkelijk gaat.

Persoonlijk denk ik, vooral gezien de oorlogsindex (want van al
die gestoorde geldmarkten snap ik te weinig, en die zijn ook nogal
ondoorzichtig omdat het veelal om criminele transacties gaat), dat we
zo zoetjes aan in de voorstadia van een grote oorlog raken. Venezuela
propaganda begint weer te draaien, het houdt niet op met anti-Rusland
propaganda natuurlijk, anti-China propaganda begint op stoom te komen,
rellen lijken zwaarder te worden. Het lijkt er wel op dat we nog zo'n
minimaal 18 maanden verwijdert zijn de directe oorlogsretoriek en ook
echte aanzetten tot oorlog met China-Rusland, maar het is lastig in te
schatten wat de gekken van de macht precies doen.

Toch wou ik dit even dumpen hier, omdat het best zo zou kunnen zijn
dat de crisis toch echt dichtbij begint te komen. Van de leugenkranten
en TV hoeft men in ieder geval niets te verwachten in termen van
waarschuwingen (soms doen ze even hun best hoor, maar dat is alleen
om hun geloofwaardigheid op te krikken om later weer grotere leugens
te kunnen verkopen.) Weten mensen dat in Oost Europa er al vrouwen zijn
die meedoen aan anti-Russische invasie milities ? Zo gek zijn ze daar
al. Het begint echt gevaarlijk te worden zo langzamerhand. Ik hoorde
dat Gorbatchov (dé Gorbatchov) ook vond dat de hele wereld gek is geworden,
en gelijk heeft hij. Het Amerikaanse oorlogsbudget is ook weer flink
verhoogd.

Wat moet men doen ? Behalve natuurlijk niet meedoen met het financiële
parasieten spel ? Simpel gezegd: datgene wat onze grootouders begonnen
te doen na de 2de wereldoorlog, omdat ze bang waren voor een herhaling
en iets geleerd hadden. Hebben wij dat ook geleerd ? Nee de meesten niet.
Merk op dat de 2de wereld oorlog ook veroorzaakt werd door financiële
crises en schulden. Het probleem met de financiële wereld is dat als
die stuk draait, dan gaat alles stuk want alles draait op geld en veel
te veel ligt vast in geld, en er wordt veel te veel gespeculeert (ook
door pensioensfondsen, hetgeen wat mij betreft schandalig is, want je
mag niet gokken met het leven van oudere mensen, ook niet op zoek naar
hebzucht want het risico is te groot en die mensen kunnen dat niet meer
goedmaken want die zijn te oud om te werken; er is ook gewoon veel te
veel fraude in de financiële markten en het is veel te makkelijk om daar
fraude te plegen.)

Ik denk dat het volgende zo'n beetje in de richting gaat van verstandig
gedrag: Heb voorraden eten en andere noodvoorzieningen, want niemand
weet hoe erg het wordt. Waarschijnlijk is het beter om niet in een grote
stad te wonen. Het kan voordelig zijn om zelf een moestuin te hebben.
Een water filter is een goede manier om problemen met water voorziening
op te lossen. Bedenk dat als alles stuk ligt, dan heb je wat je hebt,
niet meer en niet minder. De stoelendans is ten einde, en zaken die
besteld zouden moeten worden zijn mogelijk niet meer te krijg, wellicht
niet voor jaren.

Persoonlijk denk ik dat een lokale economie nog wel werkt, behalve dichtbij
zware bombardementen, en dat het niet zo snel tot complete chaos gaat
in Nederland, maar er was ook geen totale chaos in de 2de wereldoorlog,
en toch was dat al heel erg. Met verstandig beleid hoeft men ook geen
grote verliezen te lijden door onnodige voorbereidingen als alles meevalt,
want veel is alsnog te gebruiken. Maar, kan het zo zijn dat Nederland
totaal weggebombardeerd wordt en alleen mensen die het Zwarte Woud in
Duitsland weten te bereiken die overleven het ? Dat kan, maar ik gok dat
het niet zó extreem wordt. Misschien valt er wel niet één bom op Nederland,
dat kan ook, maar Nederland speelt zich behoorlijk in de kijker als militaire
uitvalsbases van de Verenigde Staten, en als trouwe slaaf van dat smerige
wereld Imperium.

Besef dat er veel mensen zijn die gewoon heel erg dom zijn, en die advies
geven waar je dood aan kunt gaan, vaak in de trant van "alles is oké, we
feesten door tot het einde en dan zien we het wel weer." Dat worden de
grootste huilebakken als alles stuk is, want die kunnen het al helemaal
niet aan dat hun leventje compleet en onherstelbaar is verwoest. Die
hebben niks en al hun geld verpest met vacanties en andere overdreven
decadentie. Het lijkt me goed als er zo min mogelijk van dat soort mensen
zijn, als het toch fout gaat. Mensen die janken als ze heerlijk in de
tuin kunnen werken, omdat ze willen BBQen en rondrijden in een dikke auto.

Wanneer deze gestoorde economische politiek stuk loopt weten alleen de
top misdadigers in het bankwezen en de engelen in de hemel, maar dat het
fout zal gaan lijkt een zekerheid te zijn. Wie dat niet wil inzien, die
leeft in een fantasie wereld en begrijpt uberhaupt waarschijnlijk niet hoe
een economie in elkaar moet zitten of wat er gebeurd tegenwoordig met het
grote geld bijdrukken en corrupte / mislukte banken redden tot in het
oneindige. Ik zei toch dat ze oorlog zouden gaan zoeken met Rusland, toen
er nog niets aan de hand was met Rusland ? Nu het gebeurd, vinden mensen
het nog normaal ook, en dat zei ik zelfs ook al. Ze zijn enthousiast voor
de grote oorlog omdat ze boosheid genereren naar Rusland, en dat is de
moraal voor die oorlog, net als bij die andere wereldoorlogen.

Persoonlijk denk ik dat het naar een catastrophale crisis gaat, en een
atoom oorlog; maar dat is natuurlijk ook maar een gok. Een belangrijke
reden dat ik denk dat het zo erg wordt, is dat de nucleaire bommen al
lang opgeruimd hadden moeten worden, maar ze hebben het niet gedaan. Ik
zie zoveel domheid en slechtheid op aarde, dat ik denk dat het mis moet
gaan. Laat een dronkaard maar lang genoeg achter het stuur met 180 km /
uur over de snelweg razen, en vroeg of laat gaat het fout. Als er dan
al zoveel kansen zijn geweest om verstandig te worden, en die worden
allemaal uit het raam gegooid, dan trek ik mijn conclusies: de mensheid
is ten diepste gestoord en zal weer op de blaren moeten zitten. De
enige vraag is hoe en wanneer. Ik gok binnen 10 jaar dat het los gaat,
het kan ook 15 zijn, het kan ook eerder of conventioneel beginnen binnen
een paar jaar, ik weet het niet. Is het al begonnen ? Velen zeggen met
terechte argumenten dat het al is begonnen, de grote wereldoorlog. De
escalaties zijn extreem en hebben maximaal potentieel (namelijk NAVO
versus Rusland-China).

Bedenk dat er types in de top zijn die een atoom oorlog willen, omdat
ze een radicale crisis willen om de maatschappij opnieuw vorm te geven
en de bevolking uit te dunnen. Dat soort gekken, ook wel bekend bij de
naam Het Grote Geld, hebben hun planne al honderd keer bijgewerkt en
doorgesproken, en hun bunkers voorzien van de laatste kunstwerken en
diepvries pizza opslag (ja, echt). De Oligarchen, de extreem rijken,
de top misdadigers die de wereld in hun klauwen hebben, misschien vervelen
ze zich en willen wat spectakel. Misschien vrezen ze opgehangen te worden
als de economie instort, en hebben ze liever een wereldoorlog om het spel
op die manier door te zetten - zoals ze dat ook is gelukt in de 2de
wereld oorlog. De Nazis gingen gewoon door, trokken even een ander dasje
uit de kast en alles was oké. Een paar zijn voor het volk opgehangen, zodat
die ook weer tevreden waren met de schijnjustitie.

Veel waarschuwingen vanuit de media zullen er dus waarschijnlijk niet zijn,
ook omdat ze mensen bij verassing willen pakken en maximaal schok effect
willen. Als de rook is gaan liggen (jaren later ?), willen ze dan de schuld
leggen bij het bestaan van Naties als zodanig, en een 1 wereld regering
opleggen; althands er zijn klieken in de top die dat als plan lijken te
hebben, en dat ook al in de 1ste en 2de wereldoorlog zo hebben gespeeld
(zie 'Leage of Nations,' en nu de 'Verenigde Naties'). Ik zeg het maar even
vooraf, want het zijn juist deze wereld Imperium gekken die de oorlogen
starten en voeren, zodat ze later weer de onschuldige idealisten kunnen
uithangen en de mensen in de 1 wereld regering gevangenis-maatschappij
werken. Gevangenis maatschappij, want op zo'n schaal bestaat democratie
niet meer, en dat weten ze, maar dat weten helaas veel mensen niet want die
hebben geen tijd om een gevoel voor schaal te krijgen (zo lijkt het).

Trap dus ook niet in die politieke truk naderhand, ook niet als ze met
voedselhulp komen leuren. Neem dat voedsel gewoon in beslag en begrijp
dat als er politieke voorwaarden aan worden gesteld dat het een giftige
appel is. Daar komen eigen voorraden dus ook weer handig van pas, alsook
strategische publieke voorraden.

Ik snap dat weinig mensen dit soort verwachtingen psychologisch aankunnen,
maar het moet toch af en toe gezegd worden. Zie mijn website voor een
politieke en economische actie voor de heropbouw van Nederland, en een
uitweg uit mogelijk ontstane ideologische polarisatie en ontwrichting.
Als de helft van Nederland de komende 30 jaar overleeft, dan hebben we
geluk gehad denk ik. Toch heb ik goede hoop voor Nederland, omdat er veel
aardige mensen wonen, en er is ook wel een redelijke hoeveelheid verstand
bij veel mensen, en neiging tot orde en solidariteit. Dat zal het land
moeten redden, als het verder eerst in een chaos verandert.

Ik hoop echt dat het zover niet komt, maar dan had men betere besluiten
moeten nemen, en die zie ik gewoon nog niet. Dus ....
--
http://www.law4.org How economics works, and how to get it fixed.
Reasoning, implementation plans, example Constitutions, and voting software.