Evenementen Wet voor Gemeente (inbouw van rust momenten voor pleinen)
Add Reply
s***@hotmail.com
2018-06-09 10:59:40 UTC
Even gegoogled of dit bestaat... een "Evenementen Wet voor Gemeente" waar iedere gemeente zich aan moet houden maar lijkt niet echt te bestaan.

Evenementen in Gemeente wordt gereguleerde via verschillende artikelen in verschillende wetten/wetboeken.

Misschien een idee om deze te verzamelen in een nieuwe boek/wet "Evenementen Wet"

Aanlijding voor deze post is Gemeente Heerlen die voor de zoveelste keer bijna achter elkaar een "luidruchtig" evenement heeft georganiseerd vlak achter elkaar... dit is wat veel van het """goede""".

Een min of meer accuraat voorbeeld, ben vast wat evenementen vergeten die daar nog bij komen maar dit rijtje opzich is al voldoende:

Evenement 1: Limburg mooiste minimaal twee dagen "harde muziek/gepraat" op plein bij schouwburg (via speaker system).

Evenement 2: Kermis 4 tot 5 dagen "hard gegil van meiden in kermis attracties".

Evenement 3: Een of ander getrommel.

Allemaal min of meer opzelfde locatie met weinig "rust" dagen er tussen.

Ik vind dat de Gemeente Heerlen hier uit de bocht begint te vliegen en te veel luidruchtige evenementen achter elkaar heeft gepland.

Een nieuw wets artikel voor gemeente zou dit kunnen voorkomen, dit artikel zou dan moeten gaan over de frequentie van evenementen en rust momenten ingebouwd tussen evenementen.

Een voorbeeld:

Kermis mag maximaal 5 dagen duren maar moet vervolgens opgevolgd worden door 5 dagen rust.

Trommel evenement mag maximaal 1 dag duren moaar moet daarna vervolgens opgevolgd worden door 3 dagen rust.

Algemenere:

Een 5 dagen evenement moet opgevolgd worden door 5 dagen rust.

Een 1 dag evenement moet opgevolgd worden door 3 dagen rust.

Een 2 dagen evenement moet opgevolgd worden door 3 dagen rust.

Minimum dagen rust tussen evenement is 3 dagen. Drie keer is scheepsrecht lol.

Ik acht deze wet noodzakelijk om te voorkomen dat mensen die dichtbij deze plekken wonen "doordraaien" van vermoeiheid en stress en uit eindelijk gaan flippen, extreme daden gaan verrichten ! Dit is een beetje LOL.

Nee de echte redenen is om die mensen ook hun RUST te gunnen.

Pleinen van gemeente hoeven ook weer niet een soort "dump" punt te worden waar iedereen die herrie wil maken continue gebruik van kan maken !

Er zal toch een "rust" wet moeten komen die af en toe die pleinen en de omwonenden ervan rust gunnen ! ;)

Doei,
Skybuck.
Jos Bergervoet
2018-06-09 16:00:37 UTC
Post by s***@hotmail.com
Even gegoogled of dit bestaat... een "Evenementen Wet voor Gemeente" waar iedere gemeente zich aan moet houden maar lijkt niet echt te bestaan.
Tjonge! Dat dat tot nu toe dan allemaal goed gegaan is..
Post by s***@hotmail.com
Ik acht deze wet noodzakelijk om te voorkomen dat mensen die dichtbij deze plekken wonen "doordraaien" van vermoeiheid en stress en uit eindelijk gaan flippen,
Denk je dat ze ook 'verward' kunnen raken?
Post by s***@hotmail.com
extreme daden gaan verrichten !
Je moet er toch niet aan denken, Skybuck!

Post by s***@hotmail.com
Pleinen van gemeente hoeven ook weer niet een soort "dump" punt te worden
Een "pomp" hadden ze daar vroeger staan..
Post by s***@hotmail.com
waar iedereen die herrie wil maken continue gebruik van kan maken !
Die pomp daar kon je gewoon toe lopen, geloof ik.
Post by s***@hotmail.com
Er zal toch een "rust" wet moeten komen
Zeg, hebben ze in Staphorst eigenlijk niet al zoiets? En in Rijssen?!
Jos
s***@hotmail.com
2018-06-13 04:28:13 UTC
Post by Jos Bergervoet
Post by s***@hotmail.com
Er zal toch een "rust" wet moeten komen
Zeg, hebben ze in Staphorst eigenlijk niet al zoiets? En in Rijssen?!
Ja, Rijssen dat vond ik in google, geloof ik ;)

Dus er is duidelijk behoefte aan... dus trek het landelijk gelijk ! ;) =D

Doei,
Skybuck =D