Balkenende in Elsevier: 'Nee-stem is zinloos'
Gea
2005-05-11 02:33:36 UTC
Laten we nu we toch bezig zijn gelijk ook maar een referendum organiseren
over de monarchie...

Balkenende in Elsevier: 'Nee-stem is zinloos'
Premier Jan Peter Balkenende (CDA) gelooft niet dat Nederland iets te winnen
heeft bij een 'nee' tegen de Europese Grondwet. Nederland heeft naar zijn
zeggen al heel scherp onderhandeld over de ontwerp-Grondwet.
Heronderhandelingen na een Nederlands 'nee' bij het referendum van 1 juni
zijn volgens Balkenende dus zinloos.

'Er valt niets meer binnen te halen,' zegt de premier deze week in een
interview met Elsevier. Het gesprek had plaats op verzoek van de premier
zelf omdat hij wilde reageren op het Elsevier-omslagartikel 'Waarom nee
beter is dan ja'.

Daarin wordt betoogd dat een Nederlandse nee-stem bij het referendum van 1
juni het mogelijk maakt alsnog Nederlandse uitzonderingen te bedingen.
Bijvoorbeeld op het gebied van het overhevelen van nationale bevoegdheden
over migratie en sociale voorzieningen naar 'Brussel' (lees het artikel Een
zwart scenario).

Champagne
Maar hoewel zelfs de Raad van State van mening is dat voor nee-stemmende
landen uitzonderingen geregeld moeten worden, ontkent Balkenende dat zulke
'heronderhandelingen' iets zullen opleveren. 'Het zal ons geen stap verder
brengen. Daar durf ik een flinke fles champagne op in te zetten.'

In het interview toont Balkenende zich verder een hartstochtelijk bepleiter
van het Europese ideaal. Hij zegt het te betreuren dat het Europese
idealisme van na de Tweede Wererldoorlog 'inmiddels is weggevallen'. 'Ik
vind dat we gewoon meer idealisme nodig hebben.'

Beatrix
Hij maakt er in het interview geen geheim van dat ook koningin Beatrix sterk
pro-Europa is. 'We weten allemaal dat de Koningin zeer gegrepen is door het
Europese ideaal.' Volgens Balkenende is het in dat licht niet zo
verwonderlijk dat ook kroonprins Willem-Alexander de Europese Unie aanprijst
als een probaat middel voor vrede. 'Dat past wel in de opmerkingen die de
Koningin niet alleen nu, maar ook al veel eerder heeft gemaakt.'

http://www.elsevier.nl/nieuws/politiek/dossier/asp/dossier/320/hoofdstuk/1/a
rtikel/43297/index.html
Marco van der Slot
2005-05-11 05:30:32 UTC
Post by Gea
[...]
Nog meer reden om NEE te stemmen.

---

http://www.ritarugrecht.nl/
http://www.apostatesofislam.com/
http://www.echtereferendumwijzer.nl/
http://www.hetvrijevolk.com/
http://www.vrijepolitiek.nl/
el misti again

Nee betekent niet: heronderhandelen, Nee betekent: NEE.
Hieke
2005-05-11 07:40:06 UTC
LUL.
Piemeltje.
el misti again
2005-05-11 07:42:27 UTC
Post by Hieke
LUL.
Piemeltje.
Is dat die vent van Piemelotje?
Hieke
2005-05-11 07:51:02 UTC
Ze heet dacht ik Bianca.
Demiurg
2005-05-11 07:52:07 UTC
Post by Gea
[...]
Je bedoelt:
http://www.popinstituut.nl/act_pagina/lul.6019.html
Een van neerlands beste bandjes ooit?
--
"Nederland mag eindelijk terug betalen wat het al die eeuwen uit die
gebieden gestolen heeft en zich daardoor verrijkt heeft, en daarom zal geen
Albert in nl.politiek
el misti again
2005-05-11 07:58:24 UTC
Post by Demiurg
Post by Gea
[...]
Zonder de link te klikken denk ik dat je Lui Uit Leeuwarden bedoelt. Dat ken
ik tenminste als LUL.

Zou EmmO daar frontman in zijn?
Demiurg
2005-05-11 08:07:42 UTC
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by Gea
[...]
Inderdaad.
De band zelf ontkende overigens altijd dat het een afkorting was.
Post by el misti again
Zou EmmO daar frontman in zijn?
Zou heel goed mogelijk zijn, ze hadden namelijk een song over een
vrouwelijke fan van Cambuur, en Eric heeft wel eens verklapt dat zijn
vriendin voor Cambuur is, terwijl hij voor Heerenveen is.
Albert in nl.politiek
el misti again
2005-05-11 08:09:45 UTC
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by Gea
[...]
Da's dan weer nieuw van mij. Een vriendin van me heeft een LP (voor
jeugdigen: een LP is een grote zwarte CD met krassen erop) van ze, en
volgens haar was het een afkorting.

Ik zou het wel mooier vinden als het geen afkorting is. Gewoon lul.
EmmO
2005-05-11 08:40:32 UTC
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by el misti again
[...]
Even een kleine correctie: Ik ben ten allen tijde voor Cambuur maar ik
zie Heerenveen ook graag voetballen en winnen, behalve van Cambuur dan.
Ik ben een van de weinige Liwadders waarbij het rivaliteits-gen
ontbreekt. Niet verder vertellen heh?

Eric
Posted by news://news.nb.nu
el misti again
2005-05-11 08:42:34 UTC
Ik ben ten allen tijde voor Cambuur maar ik zie Heerenveen ook graag
voetballen en winnen. Ik ben een van de weinige Liwadders waarbij het
rivaliteits-gen ontbreekt. Niet verder vertellen heh?
Geweldig. Heb het direct op de websites van F.C. Cambuur en S.C. Heerenveen
geplaatst!
Demiurg
2005-05-11 08:52:46 UTC
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by el misti again
[...]
Ligt dat zo gevoelig?
Albert in nl.politiek
EmmO
2005-05-11 09:10:39 UTC
Post by Demiurg
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by el misti again
[...]
Behoorlijk. Je bent als Leeuwarder, en zeker als aanhanger van Cambuur,
eigenlijk verplicht om Heerenveen te haten of op z'n minst ten allen
tijden graag te zien verliezen. Aan die kinderachtige onzin doe ik niet
mee, al is gezonde rivaliteit natuurlijk wel vermakelijk. In het voetbal
weten mensen al snel de grens niet meer en loopt het uit de hand. Daar
ken ik helaas een aantal trieste voorbeelden van.

Eric
Posted by news://news.nb.nu
el misti again
2005-05-11 09:15:14 UTC
Post by EmmO
[...]
't Is voor de betrokkenen maar goed dat Heerenveen in de subtop van het
betaalde voetbal speelt, en Cambuur achter de staart aanhobbelt. Weinig
confrontatie dus.
Demiurg
2005-05-11 09:27:45 UTC
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by el misti again
[...]
O, dat wist ik niet.
Ik dacht dat Heerenveen de trots van Friesland was.
Albert in nl.politiek
el misti again
2005-05-11 09:28:14 UTC
Post by Demiurg
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by EmmO
Post by Demiurg
Post by el misti again
[...]
Leeuwarden is netzomin Friesland alsdat Amsterdam Nederland is, of Parijs
Frankrijk is, of Berlijn Duitsland, of de Raamstraat Amsterdam is.
Demiurg
2005-05-11 09:34:44 UTC
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by EmmO
[...]
Albert in nl.politiek
el misti again
Jij bent dom?
Demiurg
2005-05-11 09:42:06 UTC
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by EmmO
[...]
Als Leeuwarden niet bij Friesland hoort, dan is het een enclave,
of er is iets mis met mijn kaart van Nederland.
Albert in nl.politiek
el misti again
2005-05-11 09:45:07 UTC
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by EmmO
[...]
Ik heb niet gezegd dat Leeuwarden niet bij friesland hoort. Leeuwarden IS
geen Friesland. Als 'de Friezen' iets vinden, is de kans dat het
representatief is voor 'de Leeuwarders' niet groot. Net zo goed als 'de
Fransen' iets anders is als 'de Parijzenaars', of als 'de Nederlanders' niet
hetzelfde is als 'de Amsterdammers'.

Jij bent natuurlijk niet te dom om dat te begrijpen, maar je gooit er graag
een 'el misti' tegenaan, omdat je weet dat het niveau van 'de
nl.politiekers' significant lager ligt dan het niveau van 'el misti'.
Demiurg
2005-05-11 10:00:18 UTC
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by el misti again
Post by Demiurg
Post by EmmO
[...]
LOL
Ok, je mag de eer opstrijken.
Albert in nl.politiek
Supergonzo,
Zou EmmO die band ook goed vinden?
EmmO
2005-05-11 09:29:09 UTC
Post by Supergonzo,
Post by Demiurg
Post by Gea
[...]
Supergonzo is nooit te beroerd om een reeds gemaakte grap nog eens op
z'n Gaaikema's over te doen.

Eric
Posted by news://news.nb.nu
el misti again
Hij was effe bezig een poedel te knippen.
unknown
2005-05-11 07:24:00 UTC
Post by Gea
[...]
Mooi, weer een reden om NEE te stemmen

Dirk
Posted by news://news.nb.nu
unknown
2005-05-11 10:57:24 UTC
Post by Gea
[...]
"We are the Borg. Resistance is fultile"
http://geocities.com/ronaldvanvoren/
unknown
2005-05-11 22:59:49 UTC
Post by unknown
Post by Gea
[...]
idd, als het nu Nee wordt, voeren ze het gewoon toch in via de achterdeur,
of een jaar later. Die europese sovjet-unie moet er nl. komen, naar mening
vd politiek.
De laatste tijd kun je toch al zien dat het niet zo uitmaakt wat er op
papier wordt afgesproken als de grote landen of de EC er geen zin meer in
hebben. Je moet dus gewoon niet te veel regelen.

G.

Giskard
Nee is NEE en niet heronderhandelen.
Achim
2005-05-11 15:17:32 UTC
Post by Gea
[...]
Me opa en oma waren misschien ook wel voor de EU geweest.
Gelukkig kan ik zelfstanmdig denken.
Ik heb Balkie, Bea en Willem niet nodig om tot een beslissing te
komen.
Hoewel ... het ongelooflijke gedram van Balkendende maakt het me nog
wel veel makkelijker, natuurlijk.

Achim
Tenebrae factae